Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
4111001092013TEMEL SANAT EĞİTİMİZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bireysel yaratıcılığı geliştirmek ve görsel kompozisyonu yapı taşlarını tasarımın organizasyonunda kullanmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Şükran Tümer
Öğrenme Çıktıları
1Temel sanat eğitiminde araç gereç ve malzeme kullanabilme.
2Tasarımın temel öğeleri; çizgi,şekil,doku,renk,mekan ton değerlerini uygulayabilme
3Tasarım prensiplerini kavrayabilme
4Tasarım sunumları yapabilme
5Temalar üzerine çalışabilme
6Yüzey tasarımı için proje geliştirebilme
7Hayal gücü- tasarım ilişkilerini kurabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tasarımın temel öğeleri, tasarım ilkeleri tasarım organizasyonunda birbirleri ile olan ilişkileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel tasarımda kavramlar ve terimler.
2Obje çizimleri, çizgi yapılarıGeometrik yapılı objeler ; yatay,dikey, diyagonal, kavisli çizgiler
3SadeleştirmeObjelerin geometrik sadeleştirmesi.
4Formun bütünü ile detayı arasındaki ilişkilerObje çizimleri
5Doğa çizimleriDoğal objenin soyutlaması, doku,renk,biçim,yorum
6Ton değerleriIşık gölge yapısı
7Zıtlıkların araştırılmasıBüyük-küçük,yüksekalçak, dar-geniş,açıkkoyu, kıvrık-düz,akışkan -hareketsiz,çok-az
8Hayalden resim ( insan figürsüz)Temaların oluşturulması. Günlük yaşamdan sahneler
9Hacim perspektifHacim perspektif
10Ön plan -arka plan ilişkileriÖn plan -arka plan ilişkileri
11Vize
12Materyal çalışmaları biçim- malzeme- anlatım ilişkisTemel çalışma teknikleri:Yırtma- çizme
13Kırma- yakmaKırma- yakma
14Katlama – kesmeKatlama – kesme
15Bağlama-yapıştırmaBağlama-yapıştırma
16Dosya teslimiDosya teslimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
H.Yakup ÖZTUNA,Görsel İletişimde Temel Tasarım,Güzel Sanatlar Matbaası A.Ş.,İstanbul,2007 Prof.Hatice Aslan Odabaşı,Grafik'te Temel Tasarım,Yorum Sanat Yayınları, İstanbul,2002 Dr.M.Işıngör,Prof.Dr.E.Eti,Prof.Dr.M.Aslıer,Resim-1 Temel Sanat Eğitimi; Resim Teknikleri,Grafik Resim,M.E.G.S.B.Devlet Kitapları,Türk Tarih Kurumu Basımevi,Ankara,1986 Linda Holtzschue(Çev.Fuat Akdenizli),Rengi Anlamak,Duvar Yayınları, İzmir,2009
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Derse Katılım15230
Uygulama/Pratik15230
Proje Hazırlama11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1       44
ÖÇ2      555
ÖÇ3   4   55
ÖÇ4  3   4  
ÖÇ5       55
ÖÇ6       55
ÖÇ7       55
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr