Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
300004142002FARMASÖTİK BİYOTEKNOLOJİZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans ve Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Farmasötik Biyoteknoloji, rekombinant DNA teknolojisi ve geleneksel farmasötik bilimlerin birleşiminin sonucu, yeni bir araştırma alanı olarak ortaya çıkmıştır. Dersin amacı, farmasötik ürünlerin üretimi için bir organizmadan diğerine genetik bilgi aktarımı gibi işlemler hakkında temel bilgi verme , Farmasötik Biyoteknoloji ile ilgili kavramları anlayabilme ve Rekombinant DNA teknolojisinin farmasötik alanlara uygulanması hakkında fikir sahibi olabilmenin sağlanması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof Dr. Zeki Topçu - Prof. Dr. Gülten Kantarcı- Dr. Ögr. Üyesi Yücel Başpınar, Dr. Öğr. Üyesi Bilge Debeleç Bütüner, Arş. Gör. Dr. Hasan Akbaba, Arş. Gör. Dr. Mustafa Kotmakçı
Öğrenme Çıktıları
1Farmasötik Biyoteknoloji ile ilgili kavramları anlayabilme
2Rekombinant DNA teknolojisinin farmasötik alanlara uygulamaları hakkında fikir sahibi olabilme
3Farmasötik biyoteknolojide deneysel strateji geliştirme ve uygulama becerisi kazanabilme
4Farmasötik bilimlerde moleküler bir bakış açısı kazanabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Konular, insan genom projesinin farmasötik yönleri ile ilişkili şekilde işlenmektedir ve öğrenciler farmasötik alanda uygulanan temel metodları, Farmasötik Biyoteknolojinin ticari ve etik konularını öğrenmektedirler. Rekombinant DNA Teknolojisi, Prokaryotlarda gen ekspresyonunun manupulasyonu, Moleküler Tanı, DNA tanı sistemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Restriksiyon endonükleazları, Vektörler Düzanlatım
2Genomik ve cDNA kütüphanesiDüzanlatım
3Genetic transformasyonDüzanlatım
4Agaroz ve poliakrilamit jel elektroforeziDüzanlatım
5DNA dizi tayini teknikleriDüzanlatım
6Polimeraz zincir reaksiyonuDüzanlatım
7ArasınavDüzanlatım
8Fermentasyon ve TeknolojisiDüzanlatım
9Monoklonal antikorlarDüzanlatım
10Güçlü ve düzenlenebilir promotorlardan gen ekspresyonuDüzanlatım
11Füzyon proteinleri, protein stabilitesinin artırılmasıDüzanlatım
12Biyoteknolojik aşılar, İmmunolojik tanı prosedürleriDüzanlatım
13Biyoteknolojik buluşların patentlenmesi, etik kaygılarDüzanlatım
14Moleküler Araştırma ProjeleriDüzanlatım
15Makale incelemesiDüzanlatım
16Final sınavıDüzanlatım
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Glick, B. R. And Pasternak, J. J. ‘Molecular Biotechnology’, ASM Press 1994, Washington D. C.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım143,549
Makale Kritik Etme8324
Okuma6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ14    4 5 53    2   13
ÖÇ2 3  3 333         1 3
ÖÇ34  3   4 4 33113 3  3
ÖÇ4  4         4       4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr