Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
402001232006SCIENTIFIC ENGLISH-IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin biyolojinin temel konuları ve teknik terimleri hakkında ingilizce bir anlatımla bilgilendirmek ve mesleki ingilizcelerinin ilerlemesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. İsmail TÜRKAN, Yrd. Doç. Dr. Samiye DEMİR, Doç. Dr. Ortaç ONMUŞ
Öğrenme Çıktıları
1Temel ingilizce bilgisini tekrar edebilme.
2Derste ingilizce dinleme ve konuşma yoluyla ingilizce pratiğini arttırabilme.
3İngilizce bilimsel yayın okuma alışkanlığı kazanabilme.
4Popüler bilim konularında genel bilgi edinebilme.
5Mesleki ingilizce terimlere aşina olabilme.
6Öğrenci için güncel ingilizce bilimsel yayınların takibini kolaylaştırabilme.
7İngilizce sunum hazırlama ve sunma deneyimini kazanabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İngilizce dil bilgisi tekrarı ve biyoloji ile ilgili ingilizce okuma parçaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Reminder course 1: Past perfect tense Essay 1: Protect your hearing
2Reminder course 2: Passive voice Essay 2: Smoking
3Reminder course 3: Adverbial Clauses Essay 3: Cancer
4Reminder course 4: Passive voice II Essay 4: Transgenic animals
5Reminder course 5: Infinitives Essay 5: Genetically modified organisms
6Presentations
7Summary
8Midterm Exam
9Reminder course 6: Transitions Essay 6: Diabetes
10Reminder course 7: Future perfect tense passive voice Essay 7: Alzheimer Disease
11Reminder course 8: Infinitives II Essay 8: Hormonal control of digestive juices
12Reminder course 9: Infinitives III + Prepositions Essay 9: Commercial applications of synthetic growth regulator
13Reminder course 10: Time clauses Essay 10: A new virus emerges, novel influenza A (H1N1)
14Presentations
15Summary
16Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Biology, Neill CAMPBELL and Jane REECE, Benjamin Cummings Pub. 2007 Biology, Life on Earth,, Teresa AUDESİRK, Gerald AUDESİRK, Prentice Hall Pub., 1999 Biology, Slyvia S. MADER, McGraw-Hill Pub.,1996
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Seminer212
Bireysel Çalışma13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma13452
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)143
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1     5     4  
ÖÇ23  4 5     4  
ÖÇ33  4 5     43 
ÖÇ4     5     4 4
ÖÇ5   4 5     4  
ÖÇ6   4 55       
ÖÇ7              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr