Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
402013092015BIOCHEMISTRY IZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Biyolojik bilimlerde büyük reformlar gerçekleşmektedir ve biyokimya bu gelişimlerin başında yer almaktadır. Biyokimya I dersi ile canlı materyalin yapı, organizasyon ve fonksiyonu hakkında moleküler düzeyde bilgi sağlamak temel hedeftir. Bu giriş dersinde; biyolojik bileşenlerin kimyası ve biyolojik fonksiyon ile ilişkilendirilmesi ve biyolojik enformasyon hakkında temel bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Emre ERDEN
Öğrenme Çıktıları
1Biyokimya’nın temel prensiplerinin öğrenilmesi
2Biyomoleküllerde yapı-fonksiyon ilişkisinin anlaşılması
3Biyokimya terminolojisini öğrenmek
4Bireysel ve grup çalışması yapabilme
5Biyokimyadaki güncel gelişmeleri takip
6Biyokimya’nın başta biyoloji olmak üzere diğer bilim ve teknoloji alanları ile olan ilişkisini kavrayabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Biyokimyaya giriş, biyolojik sistemlerde yapılanmalar, Biyomoleküllerin yapı ve fonksiyonları; Aminoasitler, peptidler, proteinler, enzim, koenzimler, nükleik asitler, biyokimyasal evrim, protein sentezi (DNA replikasyonu, trankripsiyon ve translasyon) protein katlanması ve post-translasyonel modifikasyonlar detaylı olarak anlatılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Su, Biyoenerjetik
3Amino asitler
4Peptidler
5Proteinler
6Protein Fonksiyonu
7Enzimler
8Ara sınav
9Koenzimler
10Nükleik Asitler-I
11Nükleik Asitler-II
12Karbohidratlar
13Lipidler
14Protein Sentezi-I
15Protein Sentezi-II
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
D. L. Nelson, M. M. Cox, ”Lehninger Principles of Biochemistry”, Worth Publishers, (2000) L. Stryer, “Biochemistry”, Worth Publishers, (2002) D. Voet, J. G. Voet “ Biochemistry” Volume I, Biomolecules, Mechanisms of Enzyme Action and Metabolism”, John Wiley and Sons, (2003) C. K. Mathews, K. E. Van Holde, K. G. Ahern, “Biochemistry”, Pearson Education, (1999) T. M. Devlin, “Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations”, John Wiley and Sons, (2001) D. Voet, J. G. Voet “Biochemistry” John Wiley and Sons, (2003)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav180
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma7428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Okuma7428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
ÖÇ6              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr