Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
402013122015BIOCHEMISTRY IIZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
The biological sciences have been undergoing revolution and biochemistry has been at the heart of that revolution. Biochemistry seeks to describe the structure, organization and functions of living matter in molecular term. The goal of this course is describing the metabolism the totality of chemical reactions that occur in living matter.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Dr. Suna Timur
Öğrenme Çıktıları
1Biyokimya’nın temel prensiplerinin öğrenilmesi
2Biyomoleküllerde yapı-fonksiyon ilişkisinin anlaşılması
3Biyokimya terminolojisini öğrenmek
4Bireysel ve grup çalışması yapabilme
5Biyokimyadaki güncel gelişmeleri takip edebilme
6Biyokimya’nın başta biyoloji olmak üzere diğer bilim ve teknoloji alanları ile olan ilişkisini kavrayabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Introduction to metabolism, protein and amino acid metabolism, oxidative decarboxylation and Citric Acid Cycle, carbohydrate metabolism; glycolysis, glyconeogenesis, pentose phosphate pathway and Calvin cycle., Glycogen metabolism; glycogenesis and glycogenolysis, lipid chemistry and metabolism; fatty acid oxidation, biosynthesis, membrane lipids, Cholesterol ve sterol metabolism, oxidative phosphorilation and respiratory chain, electron transport, biological membranes and cellular transport, photosynthesis.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Metabolizmaya Giriş
2Amino Asit Metabolizması-I
3Amino Asit Metabolizması-II
4Sitrat Çevrimi
5Karbohidratlar-I
6Karbohidratlar-II
7Lipidler
8Arasınav
9Karbohidrat Metabolizması-I
10Karbohidrat Metabolizması-II
11Karbohidrat Metabolizması-III
12Lipid Metabolizması-I
13Lipid Metabolizması-II
14Biyolojik Membranlar
15Fotosentez
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. D. L. Nelson, M. M. Cox, ”Lehninger Principles of Biochemistry”, Worth Publishers, (2000) 2. L. Stryer, “Biochemistry”, Worth Publishers, (2002) 3. D. Voet, J. G. Voet “ Biochemistry” Volume I, Biomolecules, Mechanisms of Enzyme Action and Metabolism”, John Wiley and Sons, (2003) 4. C. K. Mathews, K. E. Van Holde, K. G. Ahern, “Biochemistry”, Pearson Education, (1999) 5. T. M. Devlin, “Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations”, John Wiley and Sons, (2001) 6. D. Voet, J. G. Voet “Biochemistry” John Wiley and Sons, (2003)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma5420
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
ÖÇ6              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr