Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
404001062006MATEMATİK-IZorunlu116
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere bağıntı, fonksiyon, limit, süreklilik ve türev hakkında gerekli bilgileri öğreterek matematiksel bir alt yapı oluşturmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. İlkay Karaca, Assoc. Prof. Dr. Nüket Hamal , Öğr. Gör. Dr. Ahmet HAMAL
Öğrenme Çıktıları
1Fonksiyonun tanımını ve temel fonksiyonları kavrayabilme.
2Fonksiyonların verilen noktalarda limitlerini ve süreklilik durumlarını yorumlayabilme.
3Verilen fonksiyonların bir noktadaki türevini bulabilme.
4Türevi başta optimizasyon problemleri olmak üzere değişik problemlerde uygulayabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sayılar, Fonksiyonlar, Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik Kavramı, Türev ve Uygulamaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
0Sayılar Rehberli problem çözümü
1Bağıntı ve fonksiyonlarRehberli problem çözümü
2Fonksiyonların özellikleriRehberli problem çözümü
3Fonksiyon türleriRehberli problem çözümü
4LimitRehberli problem çözümü
5Limitte belirsizliklerRehberli problem çözümü
6SüreklilikRehberli problem çözümü
7Ara sınav
8Türev TanımıRehberli problem çözümü
9Türev alma kurallarıRehberli problem çözümü
10Fonksiyonların türevleriRehberli problem çözümü
11Türev teoremleri Rehberli problem çözümü
12Türev teoremleri ve türevin geometrik yorumuRehberli problem çözümü
13OptimizasyonRehberli problem çözümü
14Eğri çizimleriRehberli problem çözümü
15Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DERS KİTABI: 1. Stein, S. K. and Barcellos, A., "Calculus and Analytic Geometry", McGraw Hill, (1992) 2. Çoker D., Özer O., Taş K. "Genel Matematik" , Cilt 1, (1996) 3. Thomas, G. B. and Finney, R. L., "Calculus and Analytic Geometry", 9th ed., Addison Wesley, (1998) 4. Mustafa Balcı, "Analiz I" Balcı yayınları. 5. Hasan Şenay, Hacı Sulak, Ahmet Doğan, "Analiz I" .
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16464
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14242
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15555
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)165
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22
ÖÇ13           3         
ÖÇ23           3         
ÖÇ3343   3   5 3       3 
ÖÇ4                      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr