Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAT252MATEMATİK IVZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere iki katlı integraller, üç katlı integraller, katlı improper integraller, eğrisel integraller, yüzey integralleri hakkında bilgi vermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Grv.Filiz ARAS
Öğrenme Çıktıları
1İki katlı integralleri çözebilme
2Üç katlı integralleri çözebilme.
3Eğrisel integralleri kavrayabilme.
4Yüzey integrallerini kavrayabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• İki katlı integraller • Üç katlı integraller • İmproper integraller • Eğrisel integraller • Yüzey integralleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İki katlı integrallerRehberli Problem Çözümü
2İki katlı integrallerde değişken dönüşümüRehberli Problem Çözümü
3İki katlı integrallerde hacim hesabıRehberli Problem Çözümü
4Üç katlı integrallerRehberli Problem Çözümü
5Üç katlı integralde değişken değişimiRehberli Problem Çözümü
6Silindirik koordinatlarRehberli Problem Çözümü
7Küresel KoordinatlarRehberli Problem Çözümü
8Ara SınavRehberli Problem Çözümleri
9I. tür katlı improper integrallerRehberli Problem Çözümü
10II. tür katlı improper integrallerRehberli Problem Çözümü
11Eğrisel integraller Rehberli Problem Çözümü
12Eğrisel integrallerin temel teoremleriRehberli Problem Çözümü
13Eğrisel İntegrallerin temel teoremleriRehberli Problem Çözümü
14Yüzey integralleriRehberli Problem Çözümü
15Yüzey İntegrallerinin temel teoremleriRehberli Problem Çözümü
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Protter, M. H. andMorrey, C. B., “Modern Mathematical Analysis”, AddisonWesley (1964) 2. Sokolnikoff, I. S., “Advanced Calculus”, McGrawHill (1939) 3. Robert A. Adams and Christopher Essex, “Calculus A Complete Course”, Pearson, 7th Edition, (Kalkülüs-Eksiksiz Bir Ders”-Cilt II, Prof. Dr. M. Terziler, Doç. Dr. T. Öner, Palme Yayıncılık, 2012), (2010).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16348
Uygulama/Pratik16116
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13535
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)148
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1  4   4 44   4   4     3
ÖÇ2  4   4 44   4   4     3
ÖÇ3  4   4 44   4   4     3
ÖÇ4  4   4 44   4   4     3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr