Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
716001062009SCHREIBFERTIGKEIT IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, farklı metin türlerini çözümlemeyi öğrendikten sonra yazı becerisinin ve sözcük dağarcığının genişletilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Dr. Faruk YÜCEL
Öğrenme Çıktıları
1Bazı metin türlerinde uzmanlaşmanın önemini göstererek metin oluşturmanın kurallarını öğrenme
2Terminoloji bilgisinin gerekliliğinin bilincine varma
3Bir metindeki bilgileri koruyarak başka bir metin oluşturmanın yollarını öğretme
4Bir metnin etkisini artırmak için işlevini ve hedef kitleyi çözümlenenin gerekliliğini öğrenme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim alanı olarak metin dilbilim ve terimbilim
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacının ve içeriğinin tanıtımıTanışmalı konu analizi
2Hukuk metnin nitelikleri ve terminolojik bilginin irdelenmesiTartışmalı konu analizi
3Örnek bir hukuk metninden yola çıkarak yeni bir metin yazma çalışması yaptırma Tartışmalı konu analizi
4Tıp metnin nitelikleri ve terminolojik bilginin irdelenmesiTartışmalı konu analizi
5Örnek bir tıp metninden yola çıkarak yeni bir metin yazma çalışması yaptırma Tartışmalı konu analizi
6Akademik yazma kurallarını öğrenmeTartışmalı konu analizi
7Bir konuda dar kapsamlı bilimsel bir metin yazma örneği sunmaTartışmalı konu analizi
8Arasınav
9Arkeolojik metnin nitelikleri ve terminolojik bilginin irdelenmesiTartışmalı konu analizi
10Arkeoloji alanıyla ilgili bir terimce çalışması yaptırmaTartışmalı konu analizi
11Siyasal bir konuşma, propaganda gibi çağrı metinlerini irdeleyerek niteliklerini ortaya koynaTartışmalı konu analizi
12Bir konuşma metni hazırlayıp sunmaTartışmalı konu analizi
13Yazınsal metinlerin niteliklerini ve kullanılan söz sanatlarını irdelemeTartışmalı konu analizi
14Deneme ya da kısa öykü gibi yazınsal türde bir metin oluşturma denemesini sınıfta ele almaSunum ve tartışma
15Genel bir tekrar ve anlaşılmayan konularda soruların yanıtlanması ve tartışılmasıSunum ve tartışma
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DERS KİTABI: Hans-R. Fluck: Fachsprachen. Tübingen und Basel: A. Francke Verlag 1996; Thorsten Roelcke: Fachsprachen. Berlin: Erich Schmidt Verlag 2005; Kuno Lorenz, Gebrauchssprache, in: Mittelstraß (Hrsg.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, 2. Aufl., Bd. 3, 2008 YARDIMCI KİTAPLAR: Duden, Deutsches Universalwörterbuch
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Almanca
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Proje Sunma11010
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11313
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)113
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ14455454534444445
ÖÇ24554555455555555
ÖÇ34343544545554544
ÖÇ45354555445444433
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr