Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0721001302015KONVERSATION IIZorunlu126
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin sözlü olarak kendilerini doğru ifade edebilmelerini, iki dilde konuşmaları kolay aktarabilecek kadar Almanca konuşma becerilerini gelisterebilmelerini, Almanca telaffuzunu ve vurgularını ileri seviyede kullanabilmelerin, akıcı bir şeklinde bir Alamanca konversasyona katılabilmeleri ve Almanca kelime hazineyiyüksek derecede güçlendirebilmelerini sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr. Martina Özkan
Öğrenme Çıktıları
1Almanca dilinde kendini sözlü ifade edebilme
2Almanca günlük konuşmalarını anlayabilme ve uygulayabilme
3Akıcı konuşmak için kelime hazine genişletebilme
4Kelimeleri doğru yerde kullanabilme
5Hazırlıksız Almanca bir diyalog kurabilme
6Bir güncel konu hakkında Almanca konuşabilme
7Almanca konuşma özgüveni artırabilme
8Almanca ana dilini konuşanı anlayabilme ve söylediklerini doğru tepki verebilme
9Almanya’nın ve dünyanın güncel konular hakkında konuşabilme
101-Almanca telaffuzunu ve vurgularını öğrenebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Almanca kaynaklı güncel konulara dayanır. Ders içerisinde çeşitli rol oyunlar. Fonetik alıştırmalar. Öğrenciler tarafından hazırlanan sunumlar. Almanca telaffuzu konusunda gelişmiş alıştırmalar. Kelime çalışmalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacının ve içeriğinin tanıtımıDers tanıtımı
2Öğrencilerin Almanca konuşma seviyelerin tespit edilmesiniTartışmalı analizi
3Almanca’nın doğru telaffuzunda önemli olan hususlarTartışmalı konu analizi
4Almanca’nın telaffuzun alıştırmalarınıTartışmalı konu uygulaması
5Almanca konuşma dinlemek ve içeriğini doğru anlatmakTartışmalı konu analizi
6Önemli güncel alanlarda kelime çalışmasıTartışmalı konu analizi
7Diyalog çalışmalarTartışmalı konu analizi
8Ara sınavı
9Sunum dağıtımı, konu seçmesiTartışmalı konu analizi
10Konuşma türleriTartışmalı konu analizi
11Sınıf içi hazırlıklı bir konu hakkında tartışmaTartışmalı konu analizi
12Sınıf içi hazırlıksız tartışmaTartışmalı konu analizi
13Değişik zamanları sözlü kullammasınıTartışmalı konu analizi
14Öğrencilerin SunumlarıSunum ve tartışma
15Öğrencilerin SunumlarıSunum ve tartışma
16Finalsınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DERS KİTABI: Behme, Helma: Miteinander reden lernen. Sprechspiele im Unterricht. München, 1992. Prange, Lisa: 44 Sprechspiele für Deutsch als Fremdsprache. München/Berlin 2007. Schatz, Heide: Fertigkeit Sprechen. München, 2006. Forsler, Roland: Mündliche Kommunikation in Deutsch als Fremdsprache:Gespräch und Rede. 1997 Schiemann, Endrick; Bölck, Martina: hören-sprechen- richtig schreiben. Übungsprogramm zu Phonetik und Rechtschreibung für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart , 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Almanca
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma10220
Soru-Yanıt5210
Takım/Grup Çalışması5210
Proje Hazırlama21020
Proje Sunma21020
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma2510
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
ÖÇ6                
ÖÇ7                
ÖÇ8                
ÖÇ9                
ÖÇ10                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr