Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
721002492016FREMDSPRACHE IIIZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, orta düzey dil seviyesi olan öğrencilerin gerekli eleştirel düşünce becerilerini geliştirmeleri ve bir öğrenci olarak kendi başarı süreçlerini yönetmeleri konularında yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Eren ALKAN
Öğrenme Çıktıları
1Eleştirel düşünmede kullanılan kavramları anlayabilme
2Daha net düşünme becerileri geliştirebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Öğrenciler, devam durumlarını takip etmekten sorumludur. Her ders, eleştirel düşünme becerilerinden birine odaklanır. Derse aktif katılım önemlidir. Ders metodu, öğrenci odaklı aktif öğrenmeyi temel alır. Öğrencilerin her türlü yapıcı eleştiri, görüş ve önerileri dikkate alınır. Özel gereksinimli öğrencilerin, gereksinimlerini ders öğretim görevlisine bildirmesi durumunda dersin işlenişi bu gereksinime göre yeniden yapılandırılır.
Dersin İçeriği
Düşünme becerilerini geliştirme, argüman tanımlama, argümanlar ve argüman olmayanlar, açıklık, tutarlılık ve yapı, alt metinleri okuma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oryantasyon----
2Dersin amacı ve hedefleriEGEDERS platformunu kullanma Ders izlencesini inceleme--
3Eleştirel düşünme nedir?----
4Düşünmede ne kadar iyisin? Düşünme becerilerini geliştirmeEtkinlik 1--
5Düşünmede ne kadar iyisin? Düşünme becerilerini geliştirmeEtkinlik 2--
6Tam olarak ne demeye çalışıyorsun? Argümanları tanımlama----
7Tam olarak ne demeye çalışıyorsun? Argümanları tanımlamaEtkinlik 3--
8VİZE VE MAZERET SINAV HAFTASI----
9Bu bir argüman mı? Argüman ve argüman olmayanlar----
10Bu bir argüman mı? Argüman ve argüman olmayanlarEtkinlik 4--
11Bunu anlatmakta ne kadar iyisin? Açıklık, tutarlılık ve yapı----
12Bunu anlatmakta ne kadar iyisin? Açıklık, tutarlılık ve yapıEtkinlik 5--
13Satır aralarını okumak: Alt metinlerin farkına varma----
14Satır aralarını okumak: Alt metinlerin farkına varmaEtkinlik 6--
15FİNAL VE BÜTÜNLEME HAFTASI----
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cottrell, S. (2005). Critical thinking skills: Developing effective analysis and argument. China: Palgrave Macmillan. Ekstra kaynaklar öğretim görevlisinin yönlendirmesi ile çevrim içi ya da kütüphaneden edinilebilir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım15230
Takım/Grup Çalışması15115
Bireysel Çalışma15115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ13221224445311221
ÖÇ23221234445311221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr