Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
721003652016FREMDSPRACHE VZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, orta ve orta üstü dil becerilerine sahip öğrencilerin gerekli sunum becerilerini geliştirmelerine ve bir öğrenci olarak kendi başarı süreçlerini yönetmelerine yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Eren ALKAN
Öğrenme Çıktıları
1Sunum yaparken sözlü olmayan iletişim ve sinirlerin önemini anlayabilme
2Bir sunum için görsel kaynaklar seçebilme ve bunları kullanabilme
3Farklı bağlamlarda sunum yapabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Öğrenciler, devam durumlarını takip etmekten sorumludur. Her ders, eleştirel düşünme becerilerinden birine odaklanır. Derse aktif katılım önemlidir. Ders metodu, öğrenci odaklı aktif öğrenmeyi temel alır. Öğrencilerin her türlü yapıcı eleştiri, görüş ve önerileri dikkate alınır. Özel gereksinimli öğrencilerin, gereksinimlerini ders öğretim görevlisine bildirmesi durumunda dersin işlenişi bu gereksinime göre yeniden yapılandırılır.
Dersin İçeriği
Seyirci karşısında konuşmak, sunum, sözlü olmayan iletişim, sinir sistemi, görsel kaynaklar seçme ve kullanma, dersin bir parçası olarak konuşma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oryantasyon----
2Dersin amacı ve hedefleriEGEDERS platformunu kullanma Ders izlencesini açıklama --
3Kişisel Gelişim: Seyirci Karşısında Konuşmak I----
4Kişisel Gelişim: Seyirci Karşısında Konuşmak II ----
5Sunum yapma, Sözlü Olmayan İletişim ve Sinirler I----
6Sunum yapma, Sözlü Olmayan İletişim ve Sinirler II Sunumlar----
7Sunumlar----
8VİZE VE MAZERET SINAVI HAFTASI----
9Görsel Kaynak Seçimi ve Bunları Kullanma I----
10Görsel Kaynak Seçimi ve Bunları Kullanma II----
11Sunumlar----
12Sunumlar----
13Dersin Bir Parçası Olarak Konuşma I----
14Dersin Bir Parçası Olarak Konuşma II----
15FİNAL VE BÜTÜNLEME SINAVI HAFTASI----
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Van Emden, J., Becker, L. (2004). Presentation skills for students. China: Palgrave Macmillan. Ekstra kaynaklar için ofis saatinde öğretim görevlisine danışabilirsiniz.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14342
Proje Sunma339
Bireysel Çalışma148112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)163
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ13221224445321211
ÖÇ23221224445321211
ÖÇ33221224445321211
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr