Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
801004622016MEDYA VE İZLEYİCİ ARAŞTIRMALARIZorunlu488
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İzleyici ve medya arasındaki ilişkinin her boyutuyla tanımlanması, medya ve izleyici araştırmalarının hem kuramlarının hem pratiklerinin kavranması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Huriye Kuruoğlu
Öğrenme Çıktıları
1İzleyici kavramını ve önemini açıklayabilme
2İkitdar ve hegemonya ilişkisini kavrayabilme
3İktidar ve medya ilişkisinin izleyiciye etkisini anlayabilme
4İktidar, medya ve izleyici ilişkisini her açıdan yorumlayabilme
5
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İzleyici ve yıllar içinde izleyici hakkında değişen algı İzleyiciye dair yapılan çalışmalar: Beş gelenek Kamusal ve özel yayıncılıkta izleyici L:Althusser ve hegemonik ilişkiler, bu ilişkilerin izleyici ile ilişkisi S.Hall ve İngiliz kültürel çalışmaları Gramsci ve görüşleri Medya ve izleyici araştırmalarında yöntemler Eleştirel izleyici araştırmaları Dünyada ve Türkiye’de izleyici araştırmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İzleyicinin peşindeki beş gelenek Anlatım
2Etkin izleyici kuramı; Anlamsız popülizm Anlatım
3Yok olan izleyici sorunu Anlatım
4Kamu ve özel yayıncılık anlayışlarında izleyici Anlatım
5S.Hall ve İngiliz Kültürel Çalışmaları Anlatım
6L.Althusser ve hegemonik ilişkiler Anlatım
7Gramsci’nin iktidar-medya ve izleyici ilişkileri hakkındaki düşünceleri Anlatım
8Vize sınavı
9Alımlama ve kodlama-kod açımlama yaklaşımları Anlatım
10İzleyici Araştırmaları ve Yeni Tasarımlar, Teknoloji ve Metodoloji İlişkisi Anlatım
11Medya ve İzleyici Araştırmalarında Kullanılan Yöntemler Anlatım
12Bitmeyen Tartışma: İzleyici Ölçümleri Anlatım ve örnek olaylar
13İzleyici Araştırmaları Anlatım ve örnek araştırmalar
14Eleştirel İzleyici Araştırmaları Anlatım ve örnek araştırmalar
15Dünyada ve Türkiye’de İzleyici Araştırmaları Anlatım ve örnek araştırmalar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kitaplar 1.ERDOĞAN, İ. Medya Teori ve Araştırmaları, Alter Yayınları, 2014 2.KIRIK, Ali &M, Ali Büyükaslan. Sosyal Medya Araştırmaları, Çizgi Kitabevi, 2013 3.BİNARK, M. Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı, 2014 4.MORA, N. Medya Çalışmaları, Medya Pedagojisi ve Küresel İletişim, Alt kitap, 2008 5.WINE, M. Marksizm ve Medya Araştırmaları, Yordam Kitap, 2015 Makaleler 1.ATABEK, Ümit. İzleyici Araştırmaları ve Yeni Tasarımlar, Teknoloji ve Metodoloji İlişkisi, www:// mediaif.emu.edu.tr/22.03.2016 2.AYHAN, B & ÇAVUŞ.S. İzleyici Araştırmalarında Değişim Kullanımlar ve Doyumlardan Bağımlılığa, Selçuk İletişim, Cilt:8 Sayı:2, 2014 3.KARABAĞ, Ç.S. İzleyici Araştırmaları ve Politik İmkansızlık Sorunu, Moment, Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 1(2): 241-269, 2014 4.DOĞANYİĞİT, S.Ö. Medya İzleyici Çalışmalarında Kültürel Çalışmalar, Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuramları Bitirme Projesi Öğr.Üyesi: Prof. Dr. Yasemin İnceoğlu 5.TÜRKOĞLU, N. Toplumsal Dönüşümler ve Medyada izleyici Katılımı, Marmara Üniversitesi TÜBİTAK Projesi Raporu, 2008
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik12336
Bireysel Çalışma12448
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12121
Okuma15575
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)240
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ132453434222 23  
ÖÇ22 45342322      
ÖÇ32 443334  2     
ÖÇ422453335  2 23  
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr