Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
801003792016TV'DE PROGRAM TÜRLERİZorunlu356
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders, öğrencilere televizyon türleri, izleyiciler ve ikisi arasındaki ilişkiyi tartışmalarına yarımcı olacak entellektüel ve akademik birikimi vermeyi amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Huriye Kuruoğlu
Öğrenme Çıktıları
1Televizyon türlerinin izleyici seçimlerini nasıl şekillendirdiğini tartışabilme
2Televizyon türlerine karşı eleştirel bir izleme becerileri geliştirebilme
3İzleyici tecrübe ve davranışlarının televizyon türlerince nasıl şekillendiğini tartışabilme
4
5
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders temel olarak güncel ve eski dönem televizyon programcılığının izleyici merkezli bir perspektiften incelenmesine odaklanacaktır. 
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş
2Bir kültürel form olarak televizyon: izleyiciler ve türler
3Kültürel kategoriler olarak televizyon türleri
4Televizyon tüketimi: TV ve izleyicileri
5Geleneksel TV türleri ve izleyiciler I: Dram ve dizi
6Geleneksel TV türleri ve izleyiciler II: Komedi ve çocuklar için TV
7Geleneksel TV türleri ve izleyiciler III: Haber ve belgesel
8Geleneksel TV türleri ve izleyiciler IV: Reality TV & popular eğlence
9Vize
10Televizyon türlerinde çağdaş gündem
11Değişen geleneksel TV türleri
12TV türlerinde yeni yönelimler
13Yeni izleyici davranışları
14Küresel bağlamda TV türleri
15Özet
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Newcomb and Hirsch, "TV as a Cultural Forum" in Newcomb, ed., TV: The Critical View, 6 edition, (Oxford Univ. Press, 2000) Genre and television: from cop shows to cartoons in American culture. Jason Mittell (2004) Routledge (chapter 1), “What is Genre?” in The Television Genre Book (2008) Creeber, Miller, Tulloch. British Film Institute. Drama” and “Soap Opera” in The Television Genre Book (2008) Creeber, Miller, Tulloch. British Film Institute.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik10330
Takım/Grup Çalışması6530
Proje Sunma248
Bireysel Çalışma11919
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1 5  5     5  5  
ÖÇ255 45  5  5  5  
ÖÇ355  5   5 55    
ÖÇ455  5  5  5 5   
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr