Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
801003012019RADYODA PROGRAM YAPIMIZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Radyo program türleri ve radyo program metni yazmayı, yayına hazırlamayı öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. E. Özlem ATAMAN
Öğrenme Çıktıları
11. Radyo program türlerinin dinleyici seçimlerini nasıl şekillendirdiğini tartışabilme
22. Radyo program türlerine karşı eleştirel dinleme becerileri geliştirebilme
33.Dinleyici tecrübe ve davranışlarının radyo program türlerince nasıl şekillendiğini tartışabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders temel olarak güncel ve eski dönem radyo programcılığının dinleyici merkezli bir perspektiften incelenmesine odaklanacaktır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş
2Radyonun önemi ve işlevi Anlatım
3Radyonun temel öğeleri: İnsan sesi, müzik ve efektlerAnlatım
4Radyonun ve radyo dinleyicisinin özellikleri Anlatım
5Radyo Program Türleri: Drama ProgramlarıAnlatım
6Radyo Program Türleri:Müzik ProgramlarıAnlatım
7Radyo Program Türleri: Haber ProgramlarıAnlatım
8Radyo Program Türleri:: Kültür-Sanat ve Spor ProgramlarıAnlatım
9Vize
10Radyo Program Türleri: Eğitim, Magazin ve Bizi Arayın Programları Anlatım
11Radyo Program Türleri: Tanıtım ve Reklam ProgramlarıAnlatım
12Radyo Program Türleri: Söyleşi ve Tartışma ProgramlarıAnlatım
13Radyo program Türleri: BelgesellerAnlatım
14Yapıma hazırlık ve organizasyon. Karar, Araştırma ve Öneri aşamaları. Program yapımında kullanılan malzemeler Anlatım-Uygulama
15Program metinlerini yazma, seslendirme ve kurgu aşaması Anlatım-Uygulama
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ADAMS, M. H. ve MASSEY, K.K., Introduction Radio Production and Programming, USA: McGraw Hİll, 1995. AZİZ, Aysel, Radyo Yayıncılığı, Ankara: Nobel, 2002. BARNARD, Stephen, Studying Radio, Oxford University Press, 2000. BEAMAN, Jim, Programme Making for Radio, Routledge, 2006. EASTMAN, S.T. ve FERGUSON, D. A., Media Programming Strategies and Practises, Australia: Thomson/Wadsworth, 2006. GELLER, Valerie, Creating Pwerfull Radio Getting, Keeping and Growing Audiences, Focal Press, 2007. HAUSMAN, C. Benoit, P., O'DONNELL, L.B., Radio Production, Programming and Performance. 5 th Edition. USA: Wadsworth, 2000. HUTCHBY, Ian, Media Talk Conversation Analysis and the Study of Broadcasting, Open University Press, 2006. KEITH, M.C. ve KRAUSE, J. M., The Radio Station, Second Edition,London: Focal Press, 1989. KURUOĞLU, Huriye, Radyoda Yayın, Yapım ve Türler, Nobel Yayınları, Ankara, 2006 McLEISH, Robert, Radio Production, Focal Press, 2005. MILLS, Jenni, The Broadcast Voice, Focal Press, 2004. KAYE, M., & POPERWELL, A., Radyo Dersleri, Çev: Tuğrul Yılmaz, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2000 MURTEZAOĞLU, Cavit, Ses Metodu Nefes Alma Teknikleri İnsanda Ses Üretme Sanatı, BGST Yayınları, 2014. PEREBINOSSOFF, P, GROSS, B. ve GROSS S. L., Programming for TV, Radio and the Internet, USA: Focal Press, 2005. REESE, David, GROSS, Lunne ve GROSS, Brian, Audio Production Worktext Concepts, Techniques and Equipment, Focal Press, 2009. SABIN, Alec, You’re On! How to Develop Great Media Skills for TV, Radio and the Internet, How to Books Ltd, 2009. STEPHENSON, Alan R., Broadcast Announcing Worktext A Media Performance Guide, Focal Press, Burlington, 2013. TOLSON, Andrew, Media Talk Spoken Discourse on TV and Radio, Edinburgh University Press, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Makale Kritik Etme12112
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10330
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ14  5  44 4      
ÖÇ24  4  45 4      
ÖÇ344 4  44 5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr