 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 803003892012 | BASIN FOTOĞRAFÇILIĞI | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin Amacı Basın fotoğrafçılığı dersi iletişim fakültelerinde öğrenim görüp sonrasında yazılı ve görsel basında görev alacak olan öğrencilerin teorik ve pratiğe yönelik bilgi edinmelerini amaç edinmektedir. Dersin çıkış noktası haber fotoğrafının nasıl üretilmesi gerektiği ve haber fotoğrafının gazetede yer alabilme kriterleridir. Özellikle ulusal ve yerel basında fotoğrafçı ya da fotomuhabir olarak çalışacak öğrencilerin fotoğraf üretirken dikkat etmesi gereken unsurlar detaylı bir şekilde açıklanacaktır.
Aynı zamanda basın fotoğraflarının gazetelerde yer alma süreçleri, editörlerin fotoğrafları seçerken dikkat ettiği kriterler ve gazetelerde yer alan fotoğrafların kamuoyuna etkisi anlatılacaktır. Gazetelerin ideolojik kimlikleri ile doğru orantılı olarak kullanılacak fotoğrafların propaganda yapabilme özellikleri üzerinde durulacaktır. Basın fotoğraflarının okur ile olan ilişkisindeki olumlu ve olumsuz etkileri aktarılarak, hukuki ve etik yönleri irdelenmeye çalışılacaktır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Alahattin Kanlıoğlu | Öğrenme Çıktıları | 1 | Basın fotoğrafları ve kamuoyu arasındaki ilişkiyi kurabilme | 2 | basın fotografları ve etik ilişkisi kurabilme | 3 | magazin fotoğraflarını okuyabilme |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Basın fotoğrafçılığı dersi iletişim fakültelerinde öğrenim görüp sonrasında yazılı ve görsel basında görev alacak olan öğrencilerin teorik ve pratiğe yönelik bilgi edinmelerini amaç edinmektedir. Dersin çıkış noktası haber fotoğrafının nasıl üretilmesi gerektiği ve haber fotoğrafının gazetede yer alabilme kriterleridir. Özellikle ulusal ve yerel basında fotoğrafçı ya da fotomuhabir olarak çalışacak öğrencilerin fotoğraf üretirken dikkat etmesi gereken unsurlar detaylı bir şekilde açıklanacaktır.
Aynı zamanda basın fotoğraflarının gazetelerde yer alma süreçleri, editörlerin fotoğrafları seçerken dikkat ettiği kriterler ve gazetelerde yer alan fotoğrafların kamuoyuna etkisi anlatılacaktır. Gazetelerin ideolojik kimlikleri ile doğru orantılı olarak kullanılacak fotoğrafların propaganda yapabilme özellikleri üzerinde durulacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1 Basın fotoğrafçılığna giriş Anlatım | | | 2 | 2 Basın fotoğrafçılığının tarihçesi
Basın fotoğrafçılığının türleri Anlatım
| | | 3 | 3 Basın fotoğrafçılığı ve gerçeklik
Gazerte fotoğrafının işlevi
Haberin dört ölçütü Anlatım
| | | 4 | 4 Editör ve basında kullanılacak fotoğrafın seçimi
İyi bir haber fotoğrafında neler bulunmalıdır? Anlatım
| | | 5 | 5 Basın fotoğrafında görsel alıglama
Basın fotoğraflarının algısal etkileri ve toplumsal sorunların çözümünde fotoğraf Anlatım
| | | 6 | 6 Fotoğraf ve fotoğraf altyazısı arasındaki ilişki Anlatım | | | 7 | 7 Gazetelerin ideolojik kimlikleri ile kullanılan fotopraflar
Anlatım
| | | 8 | 8 Arasınav (Vize) | | | 9 | 9 Basın fotoğraflarına olumlu ve olumsuz katkı sağlayan öğeler
İmgelerin manipüle edilmesi
| | | 10 | 10 Basın fotoğraflarında şiddet
Anlatım
| | | 11 | 11 Basın fotoğraflarının kişisel ve örgütsel amaçları Anlatım | | | 12 | 12 Basın fotoğraflarınsda komposizyon ve görsel dili oluşturan öğeler Anlatım | | | 13 | 13 Basın fotoğraflarıyla propaganda Anlatım | | | 14 | 14 Basın fotoğraflarının analiz edilmesi Anlatım | | | 15 | 15 Basın fotoğrafları ve hukuk Anlatım | | | 16 | 16 Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı /Malzemesi/Önerilen Kaynaklar Ders Kitabı:
Yardımcı Kaynaklar:
1. Suat Gezgin, Basında Fotoğrafçılık, Der Yayınlan, İstanbul, 1994.
2. Gazi Yüksel, Basın Fotoğrafçılığının Sırları, Işık Kitabevi, Kıbrıs, 2001.
3. Oktay Taş, Çağdaş Gazete Tasarım^ Ankara, 1993.
4. Mehmet Ünal, Yaşamın Aynası Fotoğraf, İstanbul, Gendaş AŞ, 1999.
5. Çerkeş Karadağ, Sözde Fotoğraf, İstanbul, İmge Kitabevi, 2000.
6. Gültekin Çizgen, Fotoğrafın Görsel Dili, İstanbul, Arkeoloji ve Sanat Yayınlan, 1998.
7. Nazif Topçuoğlu, İyi Fotoğraf Nasıl Oluyor Yani?, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1992.
8. Nazif Topçuoğlu, Fotoğraf Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor?, İstanbul, YKY, 2000.
9. Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Türkçesi: Reha Akçakaya, İstanbul, Altıkırkbeş Yayınlan, 1993.
10. John Berger, O Ana Adanmış, Türkçesi: Yurdanur Salman-Müge Gürsoy, İstanbul, Metis Yayınları, 1986.
11. John Berger, Görme Biçimleri, İstanbul, Metis Yayınlan, 1993.
12. Roland Barthes, Camera Lucida, Türkçesi: Reha Akçakaya, İstanbul, Altıkırkbeş Yayınlan, 1992.
13. Greame Burton, Görünenden Fazlası, İstanbul, Alan Yayınlan, 1995.
14. İhsan Derman, Fotoğraf ve Gerçeklik, Ağaç Yayıncılık, İstanbul, 1991.
15. Ahmet tmançer, Türk Gazeteciliğinde Basın Fotoğraflarının Kamuoyu Oluştıırulmasındaki Rolü, E.Ü.S.B.E. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İzmir, 1993
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Bütünleme Sınavı | 1 | 60 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 | Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 | Okuma | 8 | 2 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|