 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 803002922015 | HABER KURAMLARI | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Medya metinlerinin değerlendirilmesi ve anlamlandırılmasına ilişkin görüşlerin sorgulanmasına yönelik olarak baberin içinde üretildiği, dağıtıma ve alımlamaya çıktığı ortamın toplumsal, siyasal, kültürel, ekonomik ve teknolojik faktörlerle birlikte kuramsal açıdan değerlendirilmesi; haberin içerdiği kavramlar bağlamında kavrayabilme becerisini geliştirmenin yanında ideoloji-güç/iktidar ve haber ilişkisi, söylem, anlam ve dil ve haber, kuram ve araştırma, epistemeoloji, pozitivizm, medya ve habere ilişkin teoriler, liberal çoğulcu yaklaşım, eleştirel teori ve eleştirel yaklaşımlar, kültürel çalışmalar, yapıslacı görüş, ekonomi-politik yaklaşım ve eleştirel ekonomi-politiğe dair bir çerçeve çizebilme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Asist.Prof.Dr. Soner YAĞLI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Disiplinlerarası çözümlemelerde disiplin bilimlerinin kullanılabilirliğini kullanma becerisi. | 2 | Alan kuramsal bilgisi | 3 | Medyanın değerlendirilmesi yeteneği |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Epistemeloji kavramı, araştırma ve kuram ilişkisi
Habere siyasal, kültürel, ekonomik ve toplumsal olarak farklı bir değerlendirme
Haber ve iktidar
Haber ve ideoloji
Haber çalışmalarında liberal çoğulcu paradigma
Haber çalışmalarında eleştirel teori
Haber çalışmalarında yapısalcılık, kültürel çalışmalar
Haber çalışmalarında ekonomi-politik yaklaşım
Haber çalışmalarında kültürel çalışmalar ve ekonomi-politik arasında bir yakınlaşma çabası: eleştirel ekonomi-politik
Medyaya ilişkin genel bir tartışma
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amaç ve tanıtımı
| Tanışma | | 2 | Epistemeloji kavramı, araştırma ve kuram ilişkisi | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 3 | Habere siyasal, kültürel, ekonomik ve toplumsal olarak farklı bir değerlendirme | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 4 | Haber ve iktidar | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 5 |
Haber ve ideoloji | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 6 | Haber çalışmalarında liberal çoğulcu paradigma | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 7 | Vize | Bilgi Ölçme | | 8 | Vizenin değerlendirilmesi | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 9 |
Haber çalışmalarında eleştirel teori | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 10 | Haber çalışmalarında eleştirel teori | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 11 | Haber çalışmalarında eleştirel teori | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 12 | Haber çalışmalarında yapısalcılık, kültürel çalışmalar | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 13 | Haber çalışmalarında ekonomi-politik yaklaşım | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 14 | Haber çalışmalarında kültürel çalışmalar ve ekonomi-politik arasında bir yakınlaşma çabası: eleştirel ekonomi-politik | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 15 | Medyaya ilişkin genel bir tartışma | Konuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma | | 16 | Final | Bilgi Ölçme | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Öteki Kuram: Kitle İletişimine Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi - ERDOĞAN, İrfan, ALEMDAR, Korkmaz; Erk Yayınları, Ankara, 2002.
Haberi Okumak - İNAL, Ayşe; Temuçin Yayınları, İstanbul, 1996.
İdeoloji - EAGLETON, Tery, Çev.: Muttalip Özcan, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1996.
İdeolojinin Serüveni Yanlış Bilinç ve Hegemonyadan Söyleme - ÜŞÜR, Serpil Sancar; İmge Yayınevi, Ankara, 1997.
İletişim Çalışmalarına Giriş - FISKE, John; Çev.: Süleyman İrvan, Ark Yayınları, Ankara, 1996.
Medya İktidar İdeoloji, Der. ve Çev.:Mehmet Küçük, Ark Yayınevi, Ankara, 1999.
Medya Kültür Siyaset, Derleyen: Süleyman İrvan, Ark Yayınları, Ankara, 1997.
Kültürel Kuram, Philip Smith, Çev.: Selime Güzelsarı, İbrahim Gündoğdu, İstanbul: Babil Yayınları, 2005
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 | Okuma | 10 | 4 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | | 3 | 5 | 4 | | 3 | 3 | 5 | 5 | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | | 3 | 5 | 4 | | 3 | 3 | 5 | 5 | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | | 3 | 5 | 4 | | 3 | 3 | 5 | 5 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|