Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
803003902016HABER ATÖLYESİZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Haftalık bir yayının ortaya çıkış sürecindeki haber üretim pratiklerini (haber konusu belirleme, haber kaynaklarına erişim, görüşme yapma, haberi yazma ve fotoğraflama) deneyimlemek. Planlanan işbölümü çerçevesinde (muhabirlik, sayfa/grafik tasarım, redaksiyon), bireysel ve grup çalışması şeklinde haber üretmek. Haber üretiminde zaman planlaması yapabilmek. Tematik haber içeriği üretebilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yurdagül BEZİRGAN ARAR
Öğrenme Çıktıları
1Bireysel ve grup çalışmasına dayalı haber üretim sürecini deneyimler ve bu koşullar altında haber üretebilir.
2Belirli bir zaman diliminde, süreli bir yayın için haber üretebilme becerisi edinir.
3Tematik ve dezavantajlı gruplara odaklı farklı türlerde (duyuru, rutin haber, söyleşi, röportaj vb) haber üretebilme becerisi edinir.
4Grafik tasarımı, sayfa tasarlama konusunda temel düzeyde beceri kazanır.
5Haber konusu belirleme, haber kaynaklarına erişim, haber konusunu boyutlandırma, görüşme, soru sorma yeteneği kazanır.
6Haberi çeşitli unsurlarıyla (başlık, ara başlık, fotoğraf, grafik vb.) formatına uygun şekilde üretebilme becerisi edinir
7Etik ilkelere uygun haber üretmeyi bilir.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, bireysel ve ekip çalışması şeklinde haber üretmeye yönelik teorik ve uygulamalı konulardan oluşmaktadır. Bu bağlamda, önce ekipler oluşturulur. Öğrencilere bir zaman planlaması ve temalar sunulur. Öğrenciler her hafta düzenli olarak bireysel haber üretir. Temel düzeyde tasarım bilgisiyle grafik tasarım yapar ve çalışmalarını her hafta bir süreli yayın formunda teslim eder. Ders boyunca her hafta her grubun çalışması toplanır. Derste değerlendirilir. Bir sonraki hafta için teorik bilgiler aktarılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders planının tanıtımı ve uygulama konusunda bilgilendirme. Grupların belirlenmesi ve işbölümü dağılımı.Anlatım
2Haber üretim süreci ve pratiklerinin ayrıntıları (haber türleri, haber dili, fotoğraf, redaksiyon, süreli yayın organizasyonu)Anlatım
31. Kadın temalı habercilik atölyesi Uygulama
42. Çocuk temalı habercilik atölyesiUygulama
53. Göç ve mültecilik temalı habercilik atölyesiUygulama
64. Eğitim temalı habercilik atölyesiUygulama
75. Çevre temalı habercilik atölyesi Uygulama
8VizeVize
96. Toplumsal cinsiyet temalı habercilik atölyesiUygulama
107. Emek temalı habercilik atölyesiUygulama
118. Gazetecilik ve gazetecilik eğitimi temalı habercilik atölyesiUygulama
129. Kültür sanat temalı habercilik atölyesiUygulama
1310. Bilişim tarım vb. tema tercihli habercilik atölyesiUygulama
1411. Sağlık temalı habercilik atölyesiUygulama
15Ders çıktılarının genel değerlendirmesiAnlatım
16FinalFinal
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yok
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik11222
Takım/Grup Çalışması144
Örnek Vaka İncelemesi11222
Proje Hazırlama10110
Seminer14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ14           5 
ÖÇ23            5
ÖÇ33       5     
ÖÇ44             
ÖÇ55             
ÖÇ65             
ÖÇ7     4        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr