Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
1001002032014AKUAKÜLTÜR MÜHENDİSLİĞİZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Balık yetiştiriciliğinde ekonomik koşullarda birim alandan en yüksek verimi elde edebilmek amacıyla ileri düzeyde mekanizasyon ve teknolojiden yararlanmanın yöntem ve gereçlerinin tanıtımı, seçimi ve kullanımının teknik olarak incelenmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Osman Özden, Prof. Dr. Kürşat Fırat, Prof.Dr. Şahin Saka
Öğrenme Çıktıları
1Balık yetiştiriciliğinde ekonomik koşullarda birim alandan en yüksek verimi elde edebilmek amacıyla ileri düzeyde mekanizasyon ve teknolojiden yararlanabilmeli
2Uygun yetiştiricilik yöntemine karar verebilmeli
3Gerekli malzeme seçimi
4Gerekli ekipmanın kullanımının teknik olarak incelenmesi
5Ortaya çıkabilecek sorunlara çözüm sunabilmeli
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Neden akuakültür ( Nüfus,Gıda ihtiyacı, Tarım, Balıkçılık, Akuakültür) / Akuatik sistemlerde enerji (Enerji Kaynakları, Elektrik sistemleri ve teçhizatı, trafo ve jeneratörler / Işık enerjisi, Aydınlatma sistemleri ve teçhizatı, kullanım alanları / Su İletiminde Kullanılan sistemler, Motopompalar, çeşitleri ve kullanım sahaları / Pompaj Ünitesi / Borular, çeşitleri, teknik özellik ve kullanım alanları, / Suların Filtre Edilmesi / Mekanik filtreler / Biyolojik Filtreler / Sterilizasyon ve dezenfeksiyon / UV filtreler, Ozon sistemleri / Havuzların Deşarj Mekanizasyonu / Akuatik yaşam ve oksijen (Hava iletimi, Oksijenlendirme mekanizasyonu ) / Isıtma ve Soğutma Mekanizasyonu, sistemler, kurulumu ve kullanım şekilleri, ısı iletimi / Boylama sistemleri ve mekanizasyonu , uygulama alanları / Otomasyon sistemlerinin önemi ve geliştirilmesi, uygulamadaki örnekler / Akuatik kültür sistemlerinin dizaynları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Neden akuakültür ( Nüfus,Gıda ihtiyacı, Tarım, Balıkçılık, Akuakültür) ; Üretim durumu ve projeksiyonu Video ve slayt gösterimi
2Mekanizasyon, kapsamı, önemi, çeşitleri; Üretim sistemleri sınıflandırılması ve çeşitleri, Video ve slayt gösterimi
3Su özellikleri, suyun yetiştiricilikte fonksiyonları, su kaynakları; çeşitleri, kullanım alanları, kaynak analizi. Su kirliliğiTeknik hesaplamalar Su temini hesaplamaları
4Akuatik sistemlerde enerji (Enerji Kaynakları, Elektrik sistemleri ve teçhizatı, trafo ve jeneratörlerEnerji sistemleri örneklerini inceleme
5Pompaj Ünitesi / Borular, çeşitleri, teknik özellik ve kullanım alanları, Su İletiminde Kullanılan sistemler, Motopompalar, çeşitleri ve kullanım sahalarıPompaj birimlerine ait teknik hesaplamalar
6Ara SınavDeğerlendirme
7Suların Arıtım mekanizasyonu / Çeşitleri; Mekanik filtrasyon / Biyolojik Filtrasyon / Kimyasal filtrasyonVideo ve slayt gösterimi
8Sterilizasyon ve dezenfeksiyon / UV filtreler, Ozon sistemleriSistemler ve elemanlarının örneklerrde incelenmesi
9Akuatik yaşam ve oksijen (Hava iletimi, Oksijenlendirme mekanizasyonu )Havalandırma–oksijenlendirme için teknik hesaplamalar
10Isıtma ve Soğutma Mekanizasyonu, sistemler, kurulumu ve kullanım şekilleri, ısı iletimi Isıtma –soğutma için teknik hesaplamalar
11Boylama sistemleri ve mekanizasyonu , uygulama alanlarıVideo ve slayt gösterimi
12Işık enerjisi, Aydınlatma sistemleri ve teçhizatı, kullanım alanlarıAydınlatma için teknik hesaplamalar
13Otomasyon sistemlerinin önemi ve geliştirilmesi, uygulamadaki örneklerVideo ve slayt gösterimi
14Üretimde Havuzlar ve tanklar; materyal, çeşitleri, dizayn ve tasarımları; Deşarj MekanizasyonuTank tasarım ve analizi yapma
15Akuakültür Tesisinin kuruluşunda Yer Seçimi ve Akuatik kültür sistemlerinin dizaynları Akuakültür işletmelerinden örnekler
16Final SınavıDeğerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları Homziak, J., Veal, C. D., and Hayes, D. (1993). “Design and construction of aquaculture facilities in dredged material containment areas,” Technical Report EL-93-l 1, U.S. Army Engineer Waterways Experiment Station, Vicksburg, MS. Lekang, Odd-Ivar, Aquaculture engineering,2013, Department of Mathematical Sciences and Technology, Norwegian University of Life Sciences, Drobakveien, Norway. – Second Edition.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14114
Alan Gezisi11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi3412
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15   5        
ÖÇ25  55555     
ÖÇ3555 555 5 55 
ÖÇ4 5 55 55 555 
ÖÇ55   5 5  55 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr