Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ARM301ARMONİ IZorunlu352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin Bir arada duyulan seslerin(armonik ve Melodik) açıdan anlamının,ne olduğunun, bu seslerin aralarındaki ilişkilerinin bilinişli şekilde anlaşmasını sağlamak Çok seslilik duygusunu kazanmak, sanat eserlerinin Analizini yapabilmek , Besteleme bilgi,Becerisini Geliştirerek yeni eserler ortaya koymak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Sıtkı Bahadır TUTU
Öğrenme Çıktıları
1Aralıkları çeşitli özelliklerine göre tanıyabilme ve sınıflandırabilme
2Aralıkların armonik hareketlerini tanıyabilme ve sınıflandırabilme
3Uyguları çeşitli özelliklerine göre tanıyabilme ve sınıflandırabilme
4Uyguların hareketlerini tanıyabilme ve sınıflandırabilme
5Yasak armonik hareketleri tanıyabilme
6Uyguları bağlama becerisi
7Yasak armonik hareketlerden kaçınma ve oluşabilecek yasak armonik hareketlerin önüne geçme becerisi
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Esas temel akortlar ve çevrimlerinin bağlantıları, Geçici ,işleyeci ,ve geciktirici sesler ve akort ların bağlantıları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Aralık: “Ezgi ve Armoni Aralıkları”, “Aralıkların Adlandırılması”, “Armoni Aralıklarının Çevrilmeleri”, “Uyumlu ve Uyumsuz Aralıklar”.Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
2Dizi: “Majör ve Minör Diziler”, “Dizi Seslerinin Derecelenmeleri”, “Tonalite”.Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
3Uygu: “Üç Sesli Beşli Uygular”, “Üç Sesli Beşli Uyguların Çevrilmeleri”, “Uyguların Sayılarla İfade Edilmesi”, “Üç Sesli Beşli Uyguların Türleri”.Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
4“Uyumlu ve Uyumsuz Uygular”, “Üç Sesli Beşli Uyguların Dört Partili Olarak Düzenlenmesi”, “Armoni Partilerinin Düzeni”, “Ses Katlamalarına İlişkin Kurallar”. Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
5Hareketler: “Ezgisel Hareket ve Armonik Hareket”, “Düz, Eğri ve Ters Hareketler”, “Yasak Armonik Hareketler”. Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
6“Düz Beşli ve Sekizlilerde Yasakların Hafiflediği Durumlar”Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
7Uyguların Bağlanmaları: “Kök Uygularının Birbirleri İle Bağlantıları”, “Üçlü Bağlantı”.Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
8ARA SINAV
9“Dörtlü Bağlantı”, “İkili Bağlantı” Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
10“Durum Değişikliği İle Bazı Yasak Hareketlerin Önlenmesi”Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
11“Birinci Çevrim Uygusu ve Bağlantıları”, “Üçlü Bağlantı”Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
12“Dörtlü Bağlantı”, “İkili Bağlantı”Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
13Katlama Notası Değişikliğiyle Bazı Yasak Hareketlerin ÖnlenmesiÖğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
14“İkinci Çevrim Uygusu ve Bağlantıları”Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
15“Üçlü Bağlantı”, “Dörtlü Bağlantı”, “İkili Bağlantı”Öğretim üyesinin sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nurhan Cangal "Armoni" Kitabı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik14114
Soru-Yanıt212
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
Ev Ödevi326
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1 5   5 3
ÖÇ2 5   5 3
ÖÇ3 5   5 3
ÖÇ4 5   5 3
ÖÇ5 5   5 3
ÖÇ6 5   5 3
ÖÇ7 5   5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr