Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SES102ÇALGI EĞİTİMİ IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı tanbur sazının geleneksel Türk Sanat Müziği tavrıyla icrası öğrenildikten sonra Türk Müziği Solfej ve Kuramı dersinde görülen makamlara bağlı olarak çalgısal eserler Peşrev ve Saz Semailerinin icrasına geçme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Erhan Onat, Halil İbrahim Yüksel, Tolga Meriç
Öğrenme Çıktıları
11. Geleneksel Türk Müziği tavrıyla öğrencinin çalgısal eserleri icra edebilmesini sağlama
22. Enstrümanıyla eser icrasını bireysel olarak veya toplu halde çalabilme
33. Geleneksel Türk Müziği bilinciyle öğrendiği makamları tanbur sazına uygulayabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Geleneksel Türk Sanat Müziği çalgısal eser türlerinnden Peşrev ve Saz Semailerinin icrası.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çargah Peşrevi eserinin üzerinde çarpmaların gösterilmesi, Eviç, Sünbüle, Hisar perdelerinin tanburda gösterilmesiÖğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
2Çargah Peşrevi (Mustafa Kevseri) eserinin üzerinde çarpmaların gösterilmesi, Hicaz, Segah Perdelerinin tanburda gösterilmesiÖğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
3Buselik Peşrevi (Kemençeci Nikolaki), Buselik Etüd Çalışması, Nimzirgüle Perdesinin gösterilmesi.Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
4Buselik Peşrevi (Akın Özkan) eserinin incelenmesi ve icrasıÖğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
5Rast etüd, Irak Perdesinin gösterilmesi, Rast Peşrevi (Tanburi Benli Hasan Ağa), Rast Saz Semaisi (Tanburi Benli Hasan Ağa), Tiz Segah, Nim Hicaz perdelerinin gösterilmesi, eserlerin incelenmesi, çarpmaların gösterilmesi ve icraları.Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
6Uşşak Peşrev (Tanburi Büyük Osman Bey) eserinin incelenmesi, Uşşak dörtlüsündeki Segah Perdesinin tanbur üzerinde çalışılması ve eserin icrası.Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
7Uşşak Saz Semaisi (Neyzen Arif Dede) eserinin incelenmesi ve icrası. Uşşak Etüd çalışması.Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
8Ara Sınav
9Bayati Peşrev (Tanburi Cemil Bey), Bayati Etüd ÇalışmasıÖğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
10Bayati Saz Semaisi (Kanuni Ömer Bey) eserinin incelenmesi ve icrasıÖğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
11Kürdi Peşrev (Tanburi Refik Fersan), Kürdi Perdesinin gösterilmesi, eserlerin incelenmesi ve icrasıÖğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
12Kürdi Saz Semaisi (Akın Özkan) eserinin incelenmesi ve icrası.Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
13Hüseyni peşrev ve saz semai incelemesi ve icrası.Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
14Bayati, Rast ,Uşşak ,Hüseyni ,Buselik Etüd ÇalışmasıÖğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
15Bayati, Rast ,Uşşak ,Hüseyni ,Buselik Etüd ÇalışmasıÖğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu
16Final Sınavları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
TRT Radyosu Nota arşivlerinden notalar Devlet Korosu ve Konservatuar Kütüphanesi Nota Arşivi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14456
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)134
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ14  4    
ÖÇ2   4    
ÖÇ3      5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr