Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEO205TÜRK MÜZİĞİ TÜRLERİ VE ANALİZLERİ IZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk Müziği Türlerinin Öğrenilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Dr. ilhan Ersoy
Öğrenme Çıktıları
1Müzik Üzerine Düşünce Üretebilme, Müziksel bir problemi tanımlayabilme ve çözümüne ilişkin önerilerde bulunabilme
2Müzik Türleri (Çeşitlilikleri) Hakkında Bilgi Sahibi Olabilme
3İçinde Bulunulan Müzik Disiplinini Tanımlayabilme, Kuramsal Açıdan Gerekli Bilgi ve Birikimi Sağlayabilme
4Müziksel Kavramları Öğrenebilme ve Tanımlayabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Müzik Türlerini Birbirlerinden Ayıran Unsurların Kavranması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve GerekleriTanışma
2Müzik Kavramına Genel Bir BakışOkuma - Kaynak Tarama
3Tür Kavramının Tartışılması ve Müzikte Tür KavramıTartışma
4Müzik Türlerine Analitik Bir Bakış İçin Gerekli Olan Anahtar Kavramaların TartışılmasıTartışma
5Müzik Türleri ve Yapılmış Olan Sınıflandırmalara İlişkin TartışmaTartışma
6'Toplumsal Sınıf / Katman' İle İlgili Ayrımlar ve ÖrneklerTartışma
7'Oturtum ve Sound' İle İlgili Ayrımlar ve ÖrneklerTartışma
8'Kültürel Mekan, Yer, Ortam' İle İlgili Ayrımlar ve ÖrneklerTartışma
9ARASINAV
10'İşlevsellik ve Tema' İle İlgili Ayrımlar ve ÖrneklerTartışma
11'Örgü Üslup ve Dağar' İle İlgili Ayrımlar ve Örnekler.Tartışma
12'Çağ, Dönem ve Zaman' İle İlgili Ayrımlar ve Örnekler.Tartışma
13Müzikte Türü Belirleyen Unsurların Tümü Üzerinde Genel Bir TartışmaTartışma
14Genel Değerlendirme ve TekrarTartışma
15Genel Değerlendirme ve TekrarTartışma
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akdoğu, Onur. (1996). Türler ve Biçimler, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir. Hodeir, Andre. (2003). Müzikte Türler ve Biçimler, (çev: İlhan Usmanbaş) Pan Yayıncılık, İstanbul Koray, Fuad (1957). Müzik Formları, Maarif Basımevi, İstanbul. Cangal, Nurhan. (2004). Müzik Formları, Arkadaş Yayınevi, Ankara. Karolyi, Otto. (1995). Müziğe Giriş, (çev: Mehmet Nemutlu) Pan Yayıncılık, İstanbul. Haluk, Yücel. (2007). Türkiye'de Din ve Din Dışı Müziklerin Karşılaştırmalı Araştırması, Yöntem Yayınları, İstanbul. Yaygıngöl, Hasan Sami. (1988). Müziğin Gelişimi ve Biçimler, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları No: 131, Eskişehir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt818
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma818
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Okuma212
Ev Ödevi818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ143  55 2
ÖÇ243  55 2
ÖÇ343  55 2
ÖÇ4        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr