Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SES208TOPLU UYGULAMA IIZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere enstruman çalarken şarkı söyleme yetisini kazandırma, makamlar arasında geçişler yapabilmek için pratik çözümler üretebilme mantığını yerleştirmek ve Türk Mûsıkîsi içerisinde yer alan farkı türlerle ilgili eserler öğrenek repertuar zenginliğine sahip olabilmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Department Lecturers
Öğrenme Çıktıları
1Türk Mûsıkî Sanatı hakkında yeterli bilgiyi edinebilme
2Geleneksel icra anlayışına çağdaş denemeler ekleyebilme,
3Taksim(emprevision) konusunda bilgi edinebilme ve tecrübe sahibi olabilme.
4Toplu icra anlayışında yetkin hale gelebilme
5Eşlik icrası hakkında tecrübe edinme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk Mûsıkîsi reperturı içerisinde mevcut türlerin doğru şekli ile icra edilmesi, Saz icracılığının en önemli ögelerinden taksim konusu ve taksim yapılması-yapılandırılması konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi, öğrencilerin tranzpoze icra anlayışını benimseyebilmeleri için değişik makamlardan tür farklılığı içeren eserlerin öğretilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrencilere 1. sınıfta verilen nazari bilgilerin tekrarı düşüncesi ile makam bilgilerinin sıralı olarak tekrar edilmesi. İlk olarak da Rast, Uşşak ve Beyati Makalarında nazari bilgi tekrarı ve eser öğretimi Eserler; Mûyi jülidem Padişahı işvesin
2Öğrencilere 1. sınıfta verilen nazari bilgilerin tekrarı düşüncesi ile makam bilgilerinin sıralı olarak tekrar edilmesi. İlk olarak da Rast, Uşşak ve Beyati Makalarında nazari bilgi tekrarı ve eser öğretimi Eserler; Ne zaman gelse hayalin Bir gonca femin yaresi
3Hüseyni-Muhayyer Makamlarından eser öğretimi ve taksim çalışmaları
4Hüseyni-Muhayyer Makamlarından eserlerin seslendirilmesi Eserler; Söyle rûhum sevdan beni Hicran elemi
5Hüseyni-Muhayyer Makamlarından eserlerin seslendirilmesi Eserler; Görmek ister gözlerim Sevdiceğim aşıkını
6Makamlar arası taksim çalışmaları
7Makamlar arası taksim çalışmaları
8Ara Sınav
9Neva Makamında eser öğretimi ve taksim çalışmaları
10Neva Makamında eser seslendirilmesi Eser; Neva Kâr
11Sûzidil Makamı hakkında bilgilendirme ve taksim örneklerini dinletimi
12Hisarbuselik Makamı hakkında bilgilendirme ve taksim örneklerinin dinletimi
13Sûzidil Makamında eser öğretimi Eserler; Yıkıldı darbı sitemden Yandıkça oldu sûzan
14Hisarbuselik makamında eser öğretimi Eserler; Vuslata nail de etse Bir nevcivansın
15Genel tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik14228
Takım/Grup Çalışması14228
Bireysel Çalışma133
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Sözlü Sınav111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
ÖÇ5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr