Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SES408TOPLU UYGULAMA VIZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere enstruman çalarken şarkı söyleme yetisini kazandırma, makamlar arasında geçişler yapabilmek için pratik çözümler üretebilme mantığını yerleştirmek ve Türk Mûsıkîsi içerisinde yer alan farklı türlerle ilgili eserler öğrenek repertuar zenginliğine sahip olabilmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Department Lecturers
Öğrenme Çıktıları
1Türk Mûsıkî Sanatı hakkında yeterli bilgiyi edinebilme
2Geleneksel icra anlayışına çağdaş denemeler ekleyebilme,
3Taksim(emprevision) konusunda bilgi edinebilme ve tecrübe sahibi olabilme.
4Toplu icra anlayışında yetkin hale gelebilme
5Eşlik icrası hakkında tecrübe edinme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk Mûsıkîsi repertuarı içerisinde mevcut türlerin doğru şekli ile icra edilebilinmesi, Saz icracılığının en önemli ögelerinden taksim konusu ve taksim yapılması-yapılandırılması konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi, öğrencilerin tranzpoze icra anlayışını benimseyebilmeleri için değişik makamlardan tür farklılığı içeren eserlerin öğretilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Revnâknuma Makamı hakkında bilgilendirme
2Revnâknuma Makamında eser öğretimi Eser; Gülistanı letafette
3Kürdilihicazkâr Makamının nazari anlatımı ve farklı makam dizilerine geçiş taksimleri konusunda bilgilendirme
4Kürdilihicazkâr Makamında eser öğretimi Eserler; Kanlar döküyor O güzel başını
5Kürdilihicazkâr Makamında eser öğretimi Eserler; Geçti zahmın
6Makamlar arası taksim çalışmları
7Genel tekrar
8Ara sınav
9Nihavend Makamı hakkında bilgilendirme
10Nihavend Makamında eser öğretimi Eserler; Hala yaşıyor Rûhsarına aybetme
11Nihavend Makamında eser öğretimi Eserler; Gönlümle oturdum
12Gerdaniye Makamı hakkında bilgilendirme ve eser öğretimi Eser; Bülbül gibi her şûmu
13Hüseyniaşirân Makamı hakkında bilgilendirme ve eser öğretimi Eser; Dilber olacak aşıkına
14Sazkâr ve Sûzidilâra Makamları nazari bilgilendirme ve eser öğretimi Eserler: Almış ele câmı mülü Çin-i gisûsunu
15Genel tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik14228
Takım/Grup Çalışması14456
Bireysel Çalışma144
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
Sözlü Sınav111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)113
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
ÖÇ5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr