Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
2103004032010ANTİK ÇAĞDA GÜNLÜK YAŞAM IZorunlu476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tarih boyunca insan yaşamı hakkında bilgi edinmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. İsmail Gezgin
Öğrenme Çıktıları
1Uygarlık tarihi sürecinde insanın yaşamı hakkında bilgi edinme
2Doğa koşullarının insana dayattığı yaşam koşullarının uygarlığa etkilerini öğrenebilme
3İnsanın gündelik uğraşlarının ve yaşam pratiklerinin dönemlere ve değişen koşullara göre nasıl evrimleştiğini kavrayabilme
4Modern yaşamın gündelik yaşam pratiklerinin kökenleri hakkında bilgi sahibi olabilme
5Yaşamı daha iyi kavrama ve şekillendirme yeteneğinin geliştirilmesi
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
4,5 milyon yıllık insan ömründe, en eskiden başlayarak insanların gündelik aktivitelerini detaylı olarak irdelemek ve bunlardan modern yaşama dair çıkarımlarda bulunmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtılması ve yöntemin izahıTanışma ve ders içeriğinin incelenmesi-
2Gündelik yaşam nedir?Öğretim üyesinin sunumu-
3Paleolitik Dönemde insan ve gündelik yaşamıÖğretim üyesinin sunumu-
4Beslenme ve besin toplama faaliyetlerinin cinsiyet rollerine etkisiÖğretim üyesinin sunumu-
5Gündelik yaşamın paylaşılması ve üremeÖğretim üyesinin sunumu-
6Buzulların erimesi ve yaşam biçimine getirdiği yeniliklerÖğretim üyesinin sunumu-
7Tarım ve hayvancılıkÖğretim üyesinin sunumu-
8Tapınaklar ve din Öğretim üyesinin sunumu-
9Kentleşme ve uzmanlık: sınıflı topluma geçişÖğretim üyesinin sunumu-
10Farklı iş kolları ve ticaretÖğretim üyesinin sunumu-
11Mezopotamya’da gündelik hayatÖğretim üyesinin sunumu-
12Hititlerde yaşam ve yaşam koşulları, yasalar, hukukÖğretim üyesinin sunumu-
13Antik Yunan ve Roma döneminde günlük yaşamÖğretim üyesinin sunumu-
14Evlilik Öğretim üyesinin sunumu-
15Evlilik Öğretim üyesinin sunumu-
16Final: Genel değerlendirmeÖğretim üyesinin sunumu-
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Roger Levin Modern İnsanın Kökeni, Tubitak yayınları W. Haviland, Kültürel Antropoloji, Kaknüs Yayınları Klaus Schmidt Göbeklitepe, En Eski Tapınağı Yapanlar, Arkeoloji ve Sanat Hilary J. Deighton Eski Atina Yaşantısında Bir Gün, Homer Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik4312
Tartışma236
Alan Gezisi5840
Beyin Fırtınası16348
Bireysel Çalışma5420
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4520
Okuma5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1   5          
ÖÇ2   4          
ÖÇ3   3          
ÖÇ4   5          
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr