Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
2103004042010ANTİK ÇAĞDA GÜNLÜK YAŞAM IIZorunlu486
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yunan ve Roma kültürlerinden başlayarak, Doğu Roma ve Osmanlı dönemlerinde gündelik hayatın temel öğelerinin öğrenilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. İsmail Gezgin
Öğrenme Çıktıları
1Paganizmin gündelik yaşama etkilerini öğrenme
2Yunan ve Roma kültürlerinde günlük yaşamın temel prensiplerini öğrenme
3Hristiyanlığın gündelik yaşama etkilerinin kavranması
4Osmanlı-İslam kültüründe gündelik yaşamın temel kavramlarına vakıf olma
5Yaşam koşullarının sürekliliğini ve modern yaşam pratiklerinin çoğunun binlerce yıllık bir birikimin sonucu olduğunu idrak etme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bir insan ömründe doğumdan ölüme kadar gündelik yaşamın devinimleri dersin içeriğini oluşturur.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtılması ve yöntemin izahıTanışma ve ders içeriğinin incelenmesi-
2Yıkanma ve hamam kültürüÖğretim üyesinin sunumu-
3DoğumÖğretim üyesinin sunumu-
4Eğitim ve okullarÖğretim üyesinin sunumu-
5Siyaset, vatandaşlık ve yönetimÖğretim üyesinin sunumu-
6Cinsiyet ve cinsellikÖğretim üyesinin sunumu-
7Cinsiyet ve cinsellikÖğretim üyesinin sunumu-
8Hristiyanlık, kilise ve gündelik hayata yansımalarıÖğretim üyesinin sunumu-
9Doğu Roma İmparatorluğunda günlük yaşamÖğretim üyesinin sunumu-
10Azizler ve inançÖğretim üyesinin sunumu-
11Osmanlı İmparatorluğunda günlük yaşamÖğretim üyesinin sunumu-
12Evlilik, doğumÖğretim üyesinin sunumu-
13EğitimÖğretim üyesinin sunumu-
14Ticaret ve tarımÖğretim üyesinin sunumu-
15Beslenme Öğretim üyesinin sunumu-
16Final: Genel değerlendirmeÖğretim üyesinin sunumu-
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
S. Faroqhi, Osmanlı’da Gündelik Yaşam, Tarih Vakfı Yurt Yayınları H.J. Deighton, Eski Roma Yaşamında Bir Gün Homer Yayınları A Dalby, Antik Çağ Yemekleri ve Yemek Kültürleri. Homer Yayınları J.Yakar, Anadolu’nun etnoarkeolojisi. Homer Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Tartışma428
Alan Gezisi5840
Beyin Fırtınası16348
Bireysel Çalışma5420
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4520
Okuma5420
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1   5          
ÖÇ2   5          
ÖÇ3   5          
ÖÇ4   5          
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr