Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
2103004092010MESLEKİ İNGİLİZCE VZorunlu476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yabancı dilde terimlere hakim olma okuma ve konuşma becerilerini geliştirebilmek. Batı Anadolu bölgesinde turist rehberliği yapabilecek ingilizce seviyesine erişmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Sinan Kurt
Öğrenme Çıktıları
1İngilizce dilini mesleki anlamda rahat kullanabilitor olma
2Turizm Rehberliği mesleğini uygulamalı olarak İngilizce dilinde icra etme yeteneğini kazanma
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretilen dildeki dilbilgisi kuralları ile ilgili konular ,kelimeler,alıştırmalar ve okuma parçaları. Örnek çalışma olarak İstanbul bölgesinde bulunan Ayasofya Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Sultanahmet Hipodromu, Sultanahmet Camii, Haliç ve Boğaz turu çalışmaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1GirişAnlatım
2İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Sultanahmet MeydanıAnlatım
3İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Sultanahmet MeydanıAnlatım
4İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Ayasofya Müzesi.Anlatım
5İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Ayasofya Müzesi.Anlatım
6İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Topkapı SarayıAnlatım
7İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Topkapı SarayıAnlatım
8Ara Sınav: Vize
9İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Topkapı SarayıAnlatım
10İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Topkapı SarayıAnlatım
11İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Sultanahmet CamiiAnlatım
12İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Yerebatan SarnıcıAnlatım
13İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Haliç bölgesi yapılarıSunum
14İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Boğaz TuruSunum
15İstanbul ve tarihi mekanların incelenmesi. Örnek çalışma: Boğaz TuruSunum
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Brosnohan, Tom. Turkey Survival Kit. Lonely Planet, Berkeley: 1990. Whiting, Dominic. Footprint Turkey Handbook The Travel Guide. London: 2001. Yenen, Şerif. Turkisk Odyssey A Cultural Guide to Turkey. İstanbul: 2007. Akşit, İlhan. Anatolian Civilizations And Historical Sites. Akurgal, Ekrem. Ancient Civilizations and Ruins of Turkey.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13226
Okuma11222
Sözlü Sınav11222
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144425311134112
ÖÇ244425311144112
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr