Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
2103001152013ARKEOLOJİYE GİRİŞ-IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin arkeoloji bilimi ile tanışmalarını, bilimsel kuramlar ve kavramları öğrenmelerini, kullanılan mesleki terminolojiyi özümsemelerini, bilimin tarihsel gelişimine vakıf olmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. İsmail Gezgin
Öğrenme Çıktıları
1Zaman kavramını algılayabilme ve tarih bilinci oluşturabilme
2Arkeolojik materyali günümüze uygun bir biçimde yorumlayabilme ve algılayabilme
3Geçmişten günümüze bir takım çıkarımlarda bulunabilme
4İnsanlık tarihini ve gelişimini öğrenebilme
5Kültür ve toplumsal dinamiklerin ortaya çıkışını kavrayabilme
6Varoluşsal anlamlar kazanabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İnsanlığın ilk aleti yapmasıyla başlayan arkeolojik sürecin algılanabilmesi için, zaman ve kronoloji gibi kavramlar, arkeoloji biliminin ortaya çıkması, arkeolojik materyal ve değerlendirilmeleri, antik çağlar, antik kentler dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtılması ve yöntemin izahıTanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2Arkeolojinin tanımı, diğer bilim dalları ile ilişkileri, kullandığı yöntem ve metotlar…Öğretim üyesinin sunumu
3Arkeolojinin dünyadaki bilimsel yolculuğuÖğretim üyesinin sunumu
4Arkeolojinin Türkiye’deki bilimsel yolculuğuÖğretim üyesinin sunumu
5Türkiye arkeolojisi,Öğretim üyesinin sunumu
6Arkeolojinin zaman ve mekan açısından sınırları, çeşitleriÖğretim üyesinin sunumu
7Kronoloji ve tarihlendirme teknikleriÖğretim üyesinin sunumu
8Arkeolojinin kaynakları, antik yazarlar ve eserleri Öğretim üyesinin sunumu
9Arkeolojinin kaynakları, antik yazarlar ve eserleriÖğretim üyesinin sunumu
10Türkiyenin tarihi coğrafyası, antik bölgeler ve kentlerÖğretim üyesinin sunumu
11Arkeolojik eserler, nümizmatik, Öğretim üyesinin sunumu
12Küçük buluntular, plastik eserlerÖğretim üyesinin sunumu
13Mimari eserler, yazılı belgeler.Öğretim üyesinin sunumu
14Çeşme Yarımadasının arkeolojik değerlendirilmesi ve Çeşme Yarımadası Arkeolojik Gezisi Öğretim üyesinin sunumu
15Vize Sınavı
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ian Hodder, Reading the Past. Cambridge Un. Press. 1996 C. Renfrew, Archaeology, Theories, Methods and Practice. Thames and Hudson. 1996 M. Shanks, Classical Archaeology of Greece. Routledge. 1996 R. E. Wycherley, Antik Çağda kentler Nasıl Kuruldu?. Arkeoloji ve Sanat, 1999.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım12112
Tartışma6318
Soru-Yanıt616
Gözlem8216
Alan Gezisi188
Beyin Fırtınası12112
Bireysel Çalışma12224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2510
Okuma6530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1 2 5          
ÖÇ2 544          
ÖÇ3 5 5          
ÖÇ4 5 3          
ÖÇ5 3 5          
ÖÇ6   4          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr