Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
2103001122013ARKEOLOJİYE GİRİŞ-IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin antik kentlerde görebilecekleri mimari öğeleri, bunların sosyal yaşamdaki yerini arkeolojik kavramlar ve kuramlar eşliğinde öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. İsmail Gezgin
Öğrenme Çıktıları
1Antikçağ’da kentleşme ve kentlere dair bilgi edinebilme
2Kentlerin nasıl kurulduğunu kavrayabilme
3Yaşamın kentleri nasıl şekillendirdiğini algılayabilme
4Kentlerdeki sosyal yaşamın ihtiyaçları ve mimari elemanlar arasında ilişki kurabilme
5Arkeolojinin antik kentlerdeki yaşamı nasıl değerlendirdiğini öğrenebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği arkeolojik mimariyi tanımak üzerine kurulmuştur. Kentlerdeki çeşitli mimari öğeler örnekleriyle sunulmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtılması ve yöntemin izahı Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2Antikçağda kentlerin kuruluşu Öğretim üyesinin sunumu
3Kent planlaması ve örnekleriÖğretim üyesinin sunumu
4Savunma sistemleriÖğretim üyesinin sunumu
5AkropolisÖğretim üyesinin sunumu
6AgoraÖğretim üyesinin sunumu
7GymnasionlarÖğretim üyesinin sunumu
8HamamlarÖğretim üyesinin sunumu
9TapınaklarÖğretim üyesinin sunumu
10Tapınaklar ve dinÖğretim üyesinin sunumu
11TiyatrolarÖğretim üyesinin sunumu
12Prytaneonlar, Eklesiaterionlar, odeonlarÖğretim üyesinin sunumu
13Stoalar, stadionlar, olimpiyatlarÖğretim üyesinin sunumu
14Sivil mimari, evler ve evlerde yaşam Öğretim üyesinin sunumu
15Vize Sınavı
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ian Hodder, Reading the Past. Cambridge Un. Press. 1996 C. Renfrew, Archaeology, Theories, Methods and Practice. Thames and Hudson. 1996 M. Shanks, Classical Archaeology of Greece. Routledge. 1996 R. E. Wycherley, Antik Çağda kentler Nasıl Kuruldu?. Arkeoloji ve Sanat, 1999. Vitrivius, Mimarlık Üzerine On Kitap, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, Çev. Suna Güven. Bettina Fischer-Hermann Genz-Eric Jean-Kemalettin Köroğlu, Idebtifying Changes: The Transition from Bronze to Iron Ages in Anatolia and its Neighboring Regions, Proceedings of the International Workshop Istanbul, November 8-9, 2002, Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım5210
Tartışma10110
Soru-Yanıt14114
Beyin Fırtınası10110
Bireysel Çalışma16116
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5210
Okuma5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1 554          
ÖÇ2 444          
ÖÇ3 455          
ÖÇ4 554          
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr