Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
2101001312013İTALYANCA-IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders öğrenciye, temel italyanca bilgisini vermeyi ve öğrencinin italyan dilinin yapısını anlamasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda dersin yapısı, temel italyanca grameri hakkında genel bir bakış açısı ve İtalyan kültürüne girişe olanak sağlamaktadır. Temel İtalyanca grameri kullanarak günlük konuşma dilini öğrencilere tanıtmak dersin amaçları arasındadır. Öğrenci bu dersin sonunda günlük kullanım ifadelerini anlayabilir, kendini ve başkalarını tanıtabilir ve nereli olduğu, tanıdığı insanlar ve sahip olduğu varlıklar gibi genel sorulara cevap verebilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İtalyanca başlangıç seviyesindeki konuşma becerisine ulaşmak
2İtalyanca Dilindeki temel gramer yapısını kavramak
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
İtalyanca ve İtalyan kültürü hakkında genel bilgiler. Tanışma, selamlaşma, teşekkür etme, vedalaşma ifadeleri, kendini tanıtmak için kullanılan kalıplar. İsimlerin cinsiyetleri ve sayılar, İsimlerin cinsiyetleri ve sayıları. Belirtili harfitarifler/artikeller/takılar. Takvim: Günler, Aylar, Mevsimler. Sıfatlar; isim ve sıfat uyumu. İşaret sıfatları (bu/şu) ve çoğul halleri. Şahıs zamirleri. Haber Kipi Şimdiki Zaman “Olmak”(essere) fiili, olumsuz ve soru biçimi. Belirtisiz harfitarifler/artikeller/takılar. Haber Kipi Şimdiki Zaman “Sahip olmak”(avere) fiili, olumsuz ve soru biçimi ve bu fiille kullanılan deyimsel ifadeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İtalya ve İtalyanlar hakkında genel bilgi İtalyan Alfabesi ve telaffuz Tanışma, selamlaşma, teşekkür etme, vedalaşma ifadeleri Kendini tanıtmak için kullanılan kalıplar: adını, milliyetini ve yaşını sorma/söyleme
2Takvim: Günler, Aylar, Mevsimler Sayılar (1-10)
3İsimlerin cinsiyetleri ve sayıları Artikeller ve takılar
4İsimlerin cinsiyetleri ve sayıları Artikeller ve takılar
5Sıfatlar; isim ve sıfat uyumu Renkler, sıfatlar, isim-sıfat uyumları İşaret sıfatları (bu/şu) ve çoğul halleri
6Şahıs zamirleri Haber Kipi Şimdiki Zaman “Olmak”(essere) fiili, olumsuz ve soru biçimi Sayılar (11-20)
7Belirtisiz harfitarifler/artikeller/takılar Haber Kipi Şimdiki Zaman “Sahip olmak”(avere) fiili, olumsuz ve soru biçimi ve bu fiille kullanılan deyimsel ifadeler
8İtalyanca basit cümle kuruluşları ve fiziksel görünüş betimleme Sayılar (21-100)
9Haber Kipi Şimdiki Zaman “-are” bitimli düzenli fiiller; olumsuz ve soru halleri Haber Kipi Şimdiki Zaman “-ere” bitimli düzenli fiiller; olumsuz ve soru halleri Haber Kipi Şimdiki Zaman “-ire” bitimli düzenli fiiller; olumsuz ve soru halleri
10Basit edatlar (di-in-a-con-per-su-fra/tra) Soru Kalıpları Sayılar (100-1000000)
11Haber Kipi Şimdiki Zaman “-e bilmek” (potere); olumsuz ve soru hali Haber Kipi Şimdiki Zaman “-istemek” (volere); olumsuz ve soru hali Haber Kipi Şimdiki Zaman “-zorunda olmak” (dovere); olumsuz ve soru hali
12Haber kipleri
13Saat/Tarih sorma söyleme; Saat kaç? (Che ora ‘e?/Che ore sono?) Davet etme, daveti kabul etme veya reddetme
14Yolculuk: Havaalanında, Tren istasyonunda, Şehir içi ulaşımda kullanılan ifadeler, Turlar hakkında kullanılan ifadeler Konaklama: Otel rezervasyonu, Resepsiyon, C/In İşlemleri, Otel hizmetleri hakkında bilgi edinme, Oda servisi, C/Out
15Yemek: Restoran/Lokanta/Cafe’de sipariş verme, Hesap isteme-Hesap ödemede kullanılan ifadeler Alışveriş: Kıyafet, aksesuar, hediyelik eşya alışverişi, Döviz Bürosu, Postane, İnternet
16Acil Durumlarda kullanılan ifadeler: Eşya/Valiz/Pasaport vb. özel eşya kaybolması, Hasta olunduğunda, Doktor ile görüşme, Tahliller ve ilaç kullanımı, Eczanede kullanılan ifadeler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Marin, T; Magnelli, S. , “Nuovo Progetto Italiano 1” Corso multimediale di lingua e civiltà italiana, Libro dello Studente, Livello elementare (A1-A2)” “; Roma: Edilingua, Marzo 2009. Marin, T; Magnelli, S. , “Nuovo Progetto Italiano 1-2 VIDEO Quaderno delle attività" , livello elementare, Roma: Edilingua, Aralık 2009. Nocchi, S. “Grammatica Pratica Della Lingua Italiana (A1/B2)” , Floransa: Alma Edizioni ,Giugno 2003. İşitsel ve Görsel Materyaller
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım515
Uygulama/Pratik515
Tartışma515
Soru-Yanıt5210
Proje Sunma12112
Seminer111
Rol Oynama / Dramatize Etme212
Bireysel Çalışma515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma515
Okuma212
Multirom CD Çalışması515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)65
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ11   5         
ÖÇ21   5         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr