Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
2101001302013İTALYANCA-IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilere temel italyanca bilgisini ve İtalyan dilinin yapısı hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda İtalyanca 1 dersinde başlanmış olan günlük konuşma kalıpları farklı örnekleriyle öğrenciye verilerek öğrencinin günlük kullanım diline yatkınlığı sağlanmaktadır. Kendini tanıtma, kendi ve çevresi hakkında bilgi verme ve bu konuyla ilişkili soruları akıcı bir şekilde cevaplayabilmek dersin amaçları arasındadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Elçin Doğan Gürbüzer
Öğrenme Çıktıları
1İtalyanca temel cümle kuruluşlarını kavramak
2Şimdi ve geçmişte yaşanan olayları İtalyanca anlatabilmek
3İtalyan dilindeki temel gramer yapısını kavramak
4
5
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İtalyanca 1 dersiyle başlayan gramer konularına devam edilmektedir. Günlük kullanım dilini geliştirmek adına görsel ve işitsel kaynaklardan yararlanmak dersin içeriklerinden biridir. Sözcük bilgisi de bu dersin içeriği kapsamında daha geniş verilmektedir. Geçmiş zamanla ilişkili cümleler kurma, geçmişte yaşanan bir olayı anlatmak da dersin içerikleri arasında yer alır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı İtalyanca I'deki başlıkların tekrarı
2Restorantta rezervasyon yapmak
3Yazılı kısa yön tariflerini anlama. "sapere" (bilmek) ve "potere" (-e bilmek) filleri
4İtalyan tarzında yemek. Restorantta kullanılan terimler, cümleler.
5 İnsanların fikirlerine katılma veya karşı çıkma. “piacere” (sevmek/hoşlanmak) fiili
6 Geçmiş zamada yazılmış basit bir metini anlama. Geçmiş zaman, düzenli, düzensiz filler.
7 Geçmişteki aktivitelerden bahsetme. Geçmiş zaman. Soru ifade eden kelimeler: Dove…? Quando...? Con chi...? Che cosa...?
8Geçmiş zamandaki olayları zaman dizinine göre anlatma.
9Geçmiş zamandaki olaylarla ilgili basitçe yorum yapma.
10 Şimdiki zaman ve geçmiş zamanla ilgili alıştırmalar ve aktiviteler
11Tekrar
12Tebrik kartı yazma
13Basit bir kompozisyon yazma
14
15
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Marin, T; Magnelli, S. , “Nuovo Progetto Italiano 1” Corso multimediale di lingua e civiltà italiana, Libro dello Studente, Livello elementare (A1-A2)” “; Roma: Edilingua, Marzo 2009. Marin, T; Magnelli, S. , “Nuovo Progetto Italiano 1-2 VIDEO Quaderno delle attività" , livello elementare, Roma: Edilingua, Aralık 2009. Nocchi, S. “Grammatica Pratica Della Lingua Italiana (A1/B2)” , Floransa: Alma Edizioni ,Giugno 2003. İşitsel ve Görsel Materyaller
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım515
Uygulama/Pratik515
Tartışma515
Soru-Yanıt5210
Proje Sunma12112
Seminer111
Rol Oynama / Dramatize Etme212
Bireysel Çalışma515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma515
Okuma212
Multirom CD Çalışması515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)65
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1    5         
ÖÇ2    5         
ÖÇ3    5         
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr