Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
708001062016GENEL PSİKOLOJİ-IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı öğrencilerin ; insan davranışın ve zihinsel süreçlerin bilimsel olarak incelenmesini sağlayacak psikoloji bilimindeki temel kavramları,ilkeleri ve kuramları tanımasıdır. Dersin sonunda öğrenciler psikolojik yapılar ve bireysel farklılıkların doğasını anlayacaklardır. Psikolojik deneyimler her bir öğrencinin gündelik yaşamında yer aldığı için,tartışmalara yer verilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr. Mediha Korkmaz
Öğrenme Çıktıları
1Psikoloji biliminin doğasını anlayabilme.
2Psikoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme.
3Temel kuramsal yaklaşımları açıklayabilme.
4Psikolojinin temel konuları ile ilgili kuram ve araştırmaları kavrayabilme.
5Temel psikoloji konularına eleştirel ve analitik düşünme becerilerini uygulayabilme.
6Psikolojik kavram,kuram ve araştırma sonuçlarını günlük yaşam problemlerine uygulayabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Güdüler ve duygular ,stres ve başa çıkma yöntemleri,savunma mekanizmaları,kişilik kuramları,zeka,anormal davranışlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Motivasyon tanımı ve yaklaşımlar Birincil dürtüler Uyarıcı kaynaklı güdülerAnlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak,9.bölüm sf. 408-419)
2Sosyal güdüler, Başarı güdüsü, bir arada bulunma,kendilik değeri Anlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak,9.bölüm sf. 420-427)
3Duygular Duygu kuramları ve fizyolojisi Duyguların ifade edilmesiAnlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak,9.bölüm sf. 428-443)
4Stres , stresin tanımı ve kuramsal yaklaşımlar Stres kaynakları Anlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak 11.bölüm sf. 492-500)
5Stresin bilişsel bileşenleri (düşünce-duygu-davranış) Olumsuz otomatik düşünceler Anlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak 11.bölüm sf. 509-520)
6Stresle başa çıkma Ego savunma mekanizmaları Stres ve diğer konular (hastalıklar,beslenme vb.)Anlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak 11.bölüm sf. 500-509)
7Kişilik ve tanımı Psikodinamik kuramlar Sigmund FreudAnlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak 10.bölüm sf. 452-460)
8Vize Sınavı
9Kişilik Psikodinamik kuramlar Jung,Adler,Horney,EriksonAnlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak 10.bölüm sf. 460-465)
10Kişilik Treyt kuramları,Hümanist kuramlar ve Bilişsel -Öğrenme kuramlarıAnlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak 10.bölüm sf. 468-476)
11Kişilik Sigmund Freud ve Küçük Hans vakasıAraştırma,İnceleme ve Tartışma
12Zeka Zeka kuramları Zeka testleriAnlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak 7.bölüm sf. 303-312)
13Zekanın belirleyicileri Zekanın psikometrik sınıflandırılmasıAnlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak 7.bölüm sf. 319-327)
14Normal dışı davranışlar Duygu durumu bozuklukları Kaygı bozukluklarıAnlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak 12.bölüm sf. 526-542)
15Normal dışı davranışlar Kişilik bozuklukları Şizofrenik bozukluklarAnlatım ve tartışma ( Morris,Psikolojiyi anlamak 12.bölüm sf. 548-559)
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Morris , C.G.(1996). Psikolojiyi Anlamak,Türk Psikologlar Derneği Yayınları Yardımcı Kitaplar: Cüceloğlu,D.(1991).İnsan ve davranışı, Remzi kitabevi,İstanbul Morgan,C.T.(1995).Psikolojiye Giriş,Meteksan,Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Soru-Yanıt14342
Rapor Hazırlama155
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma155
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11919
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
ÖÇ6             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr