Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT309FITNESS UYGULAMALARI IZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, toplum sağlığını korumak adına özel fiziksel aktiviteler için, bilimsel kanıtlara dayalı metotları ve teknikleri öğretmek ve geliştirmek, toplumun her kesimi için etkili ve güvenli fiziksel aktivitenin gerekliliklerini kavratmak ve duyarlı sağlık profesyonellerini yaratmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Asst.Prof.Dr. Emine KUTLAY, Lecturer Ramazan Aydınoğlu
Öğrenme Çıktıları
11. Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı duygusal/fiziksel çevre yaratabilme,
22. Fiziksel aktivite temellerini/ilkelerini kavrayabilme,
33. Toplumun tüm kesimlerinde fiziksel uygunluk ile ilgili anlayışı geliştirebilme,
44. Her yaşın özellikleri ve spor performanslarının ihtiyaçlarını tespit edebilme,
55. Değişik egzersiz türleri ve onun uygulamaları ile ilgili olarak egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında farklı fiziksel uygunluk yöntemlerini tasarlayabilme,
66. Uluslar arası sağlık organizasyonlarının kurs/ seminerlerini ve güncel bilgilerini takip edebilme,
77. Yüksek teknolojinin bütün yaklaşımlarından yararlanabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Müzik seti, step bordu, stability topu, soft top, sabit bisiklet, bosu, elastik bant ve lastikler, minder, bar, gliding, foam roller, ip, su egzersizleri için değişik tipte araçlar, polar
Dersin İçeriği
Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı bir duygusal çevre yaratabilme, toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensiplerini, fitnesin sağlıkla ilgili bileşenleri tanıma, sağlık taramaları ve risk sınıflandırmaları, fiziksel aktivitenin etkili bir şekilde ölçümü, değerlendirme prensipleri, sedanter yaşam ve kronik hastalıkları, fiziksel aktivite programlarını değerlendirme ve planlama, egzersiz programı hazırlayabilme, sağlık ve fitnes’e ilişkin normları takip edebilme ve değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaşam kalitesi arttırma. Fiziksel aktivite temelleri/ilkeleri kavrama. Sağlıklı bir duygusal/fiziksel çevre oluşturma. Fiziksel aktiviteye yönlendiren tanıtıcı materyalleri oluşturma, fiziksel aktivite önerileri, terimlerin tanımıRitmi ve müziği kullanma, temel koreografi, hareketler, temel kombinasyonlar
2Toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensipleri tanıma, sağlıkla ilişkilendirilmiş fitnesin bileşenleri, sınıf hazırlığı, kas dengesi, kuvvet ve esneklik dengesi, eklem hareket genişliğiGüvenli ve etkili egzersiz, egzersizde solunum, grup egzersizleri
3Geçmişi sorgulama ile elde edilen bilgilerle, sağlık taramaları ve risk sınıflandırmalarıIsınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri (Foam roller)
4Fiziksel aktivite, sağlık ve kronik hastalıklarDüşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, (Step egzersizleri)
5Fiziksel aktiviteyi etkili bir şekilde ölçme ve değerlendirme ilkeleriKas yapılandırma ve esneklik antrenmanı, elastik direnç egzersizleri (Stabilite topu)
6Fiziksel aktivite programlarını değerlendirme ve planlama Soft Ball egzersizleri
7Kalp-solunum sistemini geliştirici egzersiz programlarını düzenleme, aerobik antrenmanın yöntemleri ve seviyeleri/çeşitleri, bireysel egzersiz programları, materyalleri gözden geçirme Sabit bisiklet kullanma
8Ara sınav
9Kassal uygunluğu değerlendirme, araçlar için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirmeElastik direnç egzersizleri (Bosu)
10Direnç antrenman modellerini düzenleme, kassal yorgunluk ve materyalleri gözden geçirmeElastik bantlar ve lastikler
11Vücut kompozisyonunu değerlendirme, araçları için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirmePilates (Minder çalışması)
12Vücut ağırlığını sürdürme, dengeleme düzenleme ve vücut kompozisyonu programları, materyalleri gözden geçirmeSu egzersizleri
13Esnekliği değerlendirme, esneklik için program tasarlama araçları için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirmeBody Bar çalışmaları, Gliding
14Vücut dengesi, bel sağlığını koruma, materyalleri gözden geçirmeYoga, Thi chi, çalışmaları
15Sağlık ve fitnesi değerlendirme yöntemleri ve normlarEğlenceli, maceraya yönelik aktiviteleri
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Heyward VH (2006), Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, Fifth Edition, Human Kinetics 2. Randsdell LB, Dinger MK, Huberty J, Miller KH (2009), Developing effective Physical Activity Programs, Human Kinetics 3. Kennedy-Armbruster C, Yoke MM (2009), Methods of Group Exercise Instruction, Second Edition, Human Kinetics 4. Swain DP, Leutholtz BC (2007) Exercise Prescription, Second Edition, Human Kinetics 5. ACSM’s Health-related Physical Fitness Assessment Manual (2010), Third Edition
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Takım/Grup Çalışması14114
Bireysel Çalışma20120
Performans14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ13225       
ÖÇ2     55   2
ÖÇ33      44  
ÖÇ4    455   3
ÖÇ5 3   55  34
ÖÇ6  5     4  
ÖÇ7 4       5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr