Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TEN102ÖZEL SPOR DALI TEMEL EĞİTİM II (TENİS)Zorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
BU DERSİN AMACI; TENİS ANTRENÖRLÜĞÜNÜ OKUYAN ÖĞRENCİLERİN , TENİS MAÇINI İZLEYİP YORUMLAYABİLME, TEMEL VURUŞLARIN ÖĞRETİMİNİ YAPABİLMELERİNİ VE TEKNİKLERİNİ BÜTÜNÜYLE KAVRAMASINI SAĞLAMAK.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Asst. Prof. Tolga AKŞİT, Asst. Prof. Erdinç DEMİRAY, Lecturer Mehmet Yakup ACAR
Öğrenme Çıktıları
1BİR TENİS MAÇINI İZLEYİP YORUMLAYABİLME.
2BİR TENİS MAÇINI ANALİZ ETMEDE KULLANILAN BİLGİYİ KAVRAYABİLME VE BU BİLGİLERLE ANTRENMANLAR ARASINDA İLİŞKİ KURABİLME.
3TEMEL VURUŞLARININ ÖĞRETİMİNİ YAPABİLME.
4TOP BESLEME UYGULAMALARINI KAVRAYABİLME.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
TENİS SİSTEMİNİ TANIMAK, TEMEL VURUŞLARIN ÖĞRETİMİ, ALT YAPI ÇALIŞMALARI, TOP BESLEME UYGULAMALARI.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1BİR TENİS MAÇINI İZLEYİP YORUM YAPMAK GENEL TENİS UYGULAMALARI
2TÜRK TENİS SİSTEMİNİNDE TEMEL VURUŞLARIN PROTOKOLLERİ GENEL TENİS UYGULAMALARI
3TEMEL VURUŞLARININ ÖĞRETİMİ IKONUNUN UYGULANMASI
4TEMEL VURUŞLARININ ÖĞRETİMİ IIKONUNUN UYGULANMASI
5TEMEL VURUŞLARININ ÖĞRETİMİ IIKONUNUN UYGULANMASI
6TENİSLE İLE İLGİLİ İNTERNET VE YAZILI BASINDAKİ ÖRNEKLERİN YORUMLANMASIGENEL TENİS UYGULAMALARI
7ARA SINAV
8ALT YAPI ANTRENMAN ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİKONUNUN UYGULANMASI
9ALT YAPI ANTRENMAN ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİKONUNUN UYGULANMASI
10TEMEL VURUŞLARIN ÖĞRETİLMESİKONUNUN UYGULANMASI
11TEMEL VURUŞLARIN ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLER TARAFINDAN ANLATIMIKONUNUN UYGULANMASI
12TEMEL VURUŞLARIN ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLER TARAFINDAN ANLATIMIKONUNUN UYGULANMASI
13TEMEL VURUŞLARIN ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLER TARAFINDAN ANLATIMIKONUNUN UYGULANMASI
14TOP BESLEME UYGULAMALARIKONUNUN UYGULANMASI
15TOP BESLEME UYGULAMALARIKONUNUN UYGULANMASI
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DERS KİTAPLARI USTA, TENNİS TACTICS. JOE DİNOFFER, TENNİS PRACTİCE GAMES,2003. TİNA HOSKİNS, THE TENNİS DRİLL BOOK, PAUL ROETERT, WORLD CLASS TENNİS TECHNIQUE MACHAR REID, ANN QUINN, STRENGTH AND CONDITIONING FOR TENNİS, 2007 ULUSLAR ARASI TENİS FEDERASYONU, İLERİ SEVİYE ANTRENÖRLÜK ELKİTABI,2009 MIQUEL CRESPO, APPLIED SPORTS SCIENCE FOR HIGH PERFORMANCE TENNİS MACHAR REİD, ANN QUİNN, STRENGTH AND CONDTİONİNG FOR TENNİS, 2004 Türkiye Tenis Federasyonu “Tenis Kuralları” Jim Brown Tennis , leisure pres,1989 Brow,Jim Teaching tennis leisure pres 1989. Tina Hoskins 1001 incredible tennis games, drills&tips first edition, 1996. Jim Courier Tenis tactics U.S. tenis association. Stan Smith Coaching tennis successfully, U.S. tenis association.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Proje Hazırlama21020
Proje Sunma224
Bireysel Çalışma4416
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2510
Performans21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ422433333334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr