Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BEÖ215PSİKOMOTOR GELİŞİMZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramları, Psikomotor gelişimi etkileyen genel faktörler, Kas-iskelet-fiziksel ve vücut kısımlarının gelişimi, Sosyal-kavrama ve duyusal gelişim, Kalp-dolaşım ve solunum sisteminin gelişimi, İlköğretim dönemi çocukların fiziksel eğitim programının özellikleri, Hareket çeşitleri, Motor Gelişim dönemleri, Motor gelişimi etkileyen fiziksel-mekanik ve genel faktörler, Motor öğrenme ve öğretim yöntemleri, Temel hareket çeşitleri-sorunlar ve sorunların giderilmesi,
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Asst.Prof.Dr. Mustafa ENGÜR
Öğrenme Çıktıları
1İnsanın temel gelişim boyutlarını kavrayabilme
2Gelişimi oluşturan öğeleri tanıyabilme, değerlendirebilme
3Çeşitli gelişim boyutlarını sporcularda gözlemleyebilme
4Gelişim testleri uygulayabilme
5Psikomotor davranışları değerlendirebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, kuramsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim, psikomotor gelişim dönemleri, psikomotor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı arasındaki ilişki, çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramlar,
2Psikomotor gelişimi etkileyen genel faktörler,
3Kas-iskelet-fiziksel ve vücut kısımlarının gelişimi,
4Sosyal-kavrama ve duyusal gelişim,
5Kalp-dolaşım ve solunum sisteminin gelişimi,
6İlköğretim dönemi çocukların fiziksel eğitim programının özellikleri,
7İlköğretim dönemi çocukların fiziksel eğitim programının özellikleri,
8Ara sınav
9Hareket çeşitleri,
10Motor Gelişim dönemleri,
11Motor Gelişim dönemleri,
12Motor gelişimi etkileyen fiziksel-mekanik ve genel faktörler,
13Motor öğrenme ve öğretim yöntemleri,
14Temel hareket çeşitleri-sorunlar,
15Lokomotor ve non-lokomotor hareketler,
16Manipulatif ve eksensel hareketler, Temel hareketlerde ortaya çıkan sorunların giderilmesi,
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mengütay S., Okul Öncesi ve İlkokullarda Beden Eğitimi ve Spor, s: 3-7, İstanbul,1997. Gallahue D.L., Ozmun J.C.:Understanding Motor Development, Infants, Children, Adolescents, Adults, Sixth Edition, Mc Graw Hill Higher Education, 2006. Muratlı S.: Antrenman Bilimi Işığı Altında Çocuk Ve Spor, 8-15,185 Kültür Matbaası, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1997. Özer D. S., Özer M. K.; Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara, 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Takım/Grup Çalışması51050
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Ev Ödevi5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr