Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TEN202ÖZEL SPOR DALI II (TENİS)Zorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Öğrencilere Tenis antrenörlüğün etik unsurlarını kavratmak, İletişim becerileri yeteneğini geliştirmek, tenis oyununu analiz etme becerilerini kazandırmak ve teknik hataların düzeltilmesini ve doğru teknikleri uygulamayı sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Asst. Prof. Tolga AKŞİT, Asst. Prof. Erdinç DEMİRAY, Lecturer Mehmet Yakup ACAR
Öğrenme Çıktıları
1Antrenörün rolü ve iletişim becerilerini kavrayabilmek.
2Tenis antrenörlüğün etik unsurlarını kavrayabilmek.
3Tenis oyunun analizini yapabilme becerileri kazandırabilmek.
4Düzeltme tekniklerini kavrayabilmek.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bir meslek olarak Antrenörlük ve unsurları, Zihinsel gelişim, Maçı etkileyen faktörler, Düzeltme protokolleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Antrenörün rolü ve stilleriGenel tenis uygulamaları
2Antrenman kalitesini arttırmak.Genel tenis uygulamaları
3Yetişkinler tenisi ve tenis okulların yapılandırılması.Genel tenis uygulamaları
4Antrenör etiği ve özgelişim.Genel tenis uygulamaları
5Tenis antrenörlüğünde etik unsurlar.Genel tenis uygulamaları
6Meslek olarak antrenörlük ve uygulamaları/ Antrenörün rolü.Genel tenis uygulamaları
7İletişim BecerileriGenel tenis uygulamaları
8Ara sınav
9Gençlerde Fizyolojik ve Zihinsel Gelişim.Genel tenis uygulamaları
10Tenis oyunun analizleri.Konunun uygulanması
11Tenis oyunun analizleri ve strateji / Taktik uygulamalar.Konunun uygulanması
12Maçı etkileyen faktörler.Konunun uygulanması
13Beş oyun durumunda kullanılan taktikler.Konunun uygulanması
14Teknik hataların düzeltilmesi.Konunun uygulanması
15Düzeltme teknikleri ve metodolojisi Konunun uygulanması
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DERS KİTAPLARI USTA, TENNİS TACTICS. JOE DİNOFFER, TENNİS PRACTİCE GAMES,2003. TİNA HOSKİNS, THE TENNİS DRİLL BOOK, PAUL ROETERT, WORLD CLASS TENNİS TECHNIQUE MACHAR REID, ANN QUINN, STRENGTH AND CONDITIONING FOR TENNİS, 2007 ULUSLAR ARASI TENİS FEDERASYONU, İLERİ SEVİYE ANTRENÖRLÜK ELKİTABI,2009 MIQUEL CRESPO, APPLIED SPORTS SCIENCE FOR HIGH PERFORMANCE TENNİS MACHAR REİD, ANN QUİNN, STRENGTH AND CONDTİONİNG FOR TENNİS, 2004 Türkiye Tenis Federasyonu “Tenis Kuralları” Jim Brown Tennis , leisure pres,1989 Brow,Jim Teaching tennis leisure pres 1989. Tina Hoskins 1001 incredible tennis games, drills&tips first edition, 1996. Jim Courier Tenis tactics U.S. tenis association. Stan Smith Coaching tennis successfully, U.S. tenis association.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr