Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT401ANTRENMAN BİLİMİ IIIZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere; yardımcı biyomotor yetiler ile çocuk ve gençlere yönelik antrenmanların tüm detaylarını öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. BAHTİYAR ÖZÇALDIRAN
Öğrenme Çıktıları
1Yardımcı (koordinatif) biyomotor yetileri öğrenebilme
2Çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda uygulanan antrenmanlarının tüm ayrıntılarını öğrenebilme
3Farklı yaş ve cinsiyetteki çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda farklı biyomotor yetilerinin gelişimine yönelik antrenman yazımlarını pekiştirebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Antrenman biliminin önemli bölümlerinden biri olan koordinatif yetiler ile antrenmanların temel ilkelerine bağlı kalarak çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda yazılan farklı antrenmanlar arasındaki ilişkiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Esneklik nedir, esneklik gelişimine yönelik antrenmanların teori ve uygulamaları
2Koordinasyon nedir, koordinasyon gelişimine yönelik antrenmanların teori ve uygulamaları.
3Denge ve beceri nedir, denge ve beceri gelişimine yönelik antrenmanların teori ve uygulamaları.
4Temel ve yardımcı biyomotor yetilerin bütünleştirilmesine yönelik antrenman yazım örnekleri.
5Antrenman yazımında birincil ve ikincil hedeflerin belirlenmesi ve antrenman yazım çalışmaları.
6Öğrenim, gelişim ve performans gruplarının fizyolojik ve psikomotor özelliklerinin tekrarı.
7Çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda antrenmanların temel özelliklerinin açıklanması.
8Ara sınav
9Çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda kuvvet antrenmanlarının teorik açıklanması.
10Çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda farklı spor branşlarında ve farklı kuvvet çeşitlerine yönelik birim antrenman yazım çalışmaları.
11Çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda sürat antrenmanlarının teorik açıklanması.
12Çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda farklı spor branşlarında ve farklı sürat çeşitlerine yönelik birim antrenman yazım çalışmaları.
13Çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda dayanıklılık antrenmanlarının teorik açıklanması.
14Çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda farklı spor branşlarında ve farklı dayanıklılık çeşitlerine yönelik birim antrenman yazım çalışmaları
15Genel tekrar.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Vladimir Issurin (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, Gambetta, V. (2002), Gambetta Method, Gambetta, USA Yardımcı Kitaplar: Lee, M. (1997), Coaching Children in Sport, E&FN Spon, GB Rowland, T.W., (2005) Children’s Exercise Physıology, Human Kinetics, USA Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara Sedat Muratlı, Gülşah Şahin, Osman Kalyoncu (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)158
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr