Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT402ANTRENMAN BİLİMİ IVZorunlu485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere; haftalık, aylık, yıllık ve olimpik planlamanın yapılandırılması ile sürantrenman ve yükseklik antrenmanlarının özelliklerini öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. BAHTİYAR ÖZÇALDIRAN
Öğrenme Çıktıları
1Haftalık, aylık, yıllık ve olimpik planlamanın ilkelerini kavrayabilme
2Sürantrenman kavramını öğrenebilme
3Yükseklik antrenmanlarının yapısını ve detaylarını öğrenebilme
4Farklı yaş, performans ve branş gruplarına yönelik yıllık planlamanın tüm ayrıntılarının yer aldığı ödev hazırlayabilme ve sunabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Antrenman biliminde tüm öğrenilen konuların birleştirilmesi sonucu oluşan haftalık, aylık yıllık ve olimpik planlamanın yapısı ile bu yapının farklı yaş ve performans gruplarındaki farklılıkları, sürantrenman olgusu ve yükseklik antrenmanları arasındaki ilişkiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sürantrenman nedir ve sürantrenmana neden olacak yanlışlar neler olabilir.
2Yükseklik antrenmanlarının yapısı ve yıllık planlamadaki yeri ve önemi.
3Haftalık ve aylık planlamanın temel yapısı.
4Yıllık planlamanın temel yapısı. Biyomotor yetilerin haftadan başlayarak yıllığa kadar geçen süre içerisindeki yapılandırılması.
5Biyomotor yetilerin haftadan başlayarak yıllık planlamaya kadar geçen süre içerisindeki dağılımının incelenmesi. Kuvvet antrenmanlarının yıllık planlaması.
6Biyomotor yetilerin haftadan başlayarak yıllık planlamaya kadar geçen süre içerisindeki dağılımının incelenmesi. Kuvvet antrenmanlarının yıllık planlaması
7Branşlara yönelik ödev konularının dağıtımı ve genel tekrar.
8Ara sınav ve dönem sonu ödevlerinin paylaştırılması.
9Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması.
10Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
11Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
12Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
13Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
14Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
15Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: 1. Vladimir I. (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, 2. Vladimir I. (2008), Block Periodization, UAC, Michigan USA, 3. Steven, J.F, Kraemer, W.J., (1996), Periodization Breakthrough, ARP, USA Yardımcı Kitaplar: 1. Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara 2. Muratlı, S., Şahin, G., Kalyoncu, O. (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik14228
Gözlem14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)186
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr