Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
3301001122019RENK KÜLTÜRÜZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Renk ve ışık kavramları, renk teorileri, renk algısı ve psikolojisi, renk - madde, renk - mekan, renk biçim ilişkisi öğretmek. Tasarımda renk seçimini etkileyen faktörler vb. konular verilerek öğrenciye, renk kullanımı ve seçmeye yönelik analitik ve eleştirel düşünce kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Selçuk DEMİRCİ
Öğrenme Çıktıları
1Tasarımda renk seçimini etkileyen faktörleri bilmesi,
2Renk kullanımı ve seçmeye yönelik analitik ve eleştirel düşünce kazanabilmesi,
3Renk biçim, renk mekan, renk ürün ilişkilerini kurabilmesi,
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Renk bilimi Renk harmonileri ve kanunları Renk ve ışık kavramları Renk teorileri Renk algısı ve psikolojisi, Renk mekân, Renk biçim ilişkisi Renk Perspektifi Ara sınav Renk zaman ve hafıza Kompozisyonda renk yerleri ve yönleri Tasarımda renk Tasarımda renk seçimini etkileyen faktörler Renk kullanımı ve seçimi Araştırma sunumları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
0Renk bilimi
1Renk harmonileri ve kanunları
2Renk ve ışık kavramları
3Renk teorileri
4Renk algısı ve psikolojisi,
5Renk mekân, Renk biçim ilişkisi
6Renk Perspektifi
7Ara sınavı
8Renk zaman ve hafıza
9Kompozisyonda renk yerleri ve yönleri
10Tasarımda renk
11Tasarımda renk seçimini etkileyen faktörler
12Renk kullanımı ve seçimi
13Araştırma sunumları
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ALBERS, Josef, Interaction Of color, Yale University Pres USA, 1975 - ÇAĞLARCA, Sadettin, Renk ve Armoni Kuralları, Inkılap Yayınları,İstanbul,1993 -ÇOŞKUN, Süreyya, Renkler ve Kişiliğiniz, Site Ofset Naskı, İzmir, 1995 - ITTEN, Johannes; Renk Kuramları, Çev. G. Bulut.D.E.Ü. Yayınları, İzmir,1994 -KANLIK, Ercümet, Renklerin Armoni Sistemleri, İTÜ Matbaası. İstanbul, 1964 -WONG, Wucius, Princeples Of Color Design, John Wiley& Sons Inc., USA, 1997
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ135     3  
ÖÇ235     3  
ÖÇ3          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr