Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
3301003112019MODA VE MARKA YÖNETİMİZorunlu352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin; moda ve marka konularına yönelik temel kavram ve stratejileri tanıtmak, moda endüstrisinde marka olma sürecini analiz etmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Ece Nüket ÖNDOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1Farklı moda kuruluşlarının markalarını nasıl yönettiklerini analiz etme
2Moda işletmelerinin marka stratejilerini değerlendirme
3Moda endüstrisinde markalaşma problemleri için sistematik ve yaratıcı çözümler üretme
4Moda endüstrisinde rekabet stratejilerini etkileyen güncel konuları ve marka arasındaki ilişkiyi değerlendirme
5Moda ve marka yönetimi alanında yayınlanmış eserleri değerlendirme ve başarılı bir çalışma üretme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Moda endüstrisi temel kavram ve açıklamaları; Marka yönetiminin temel kavramları; Marka stratejileri; Moda markası oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler; İletişim stratejileri; Moda markalarında değer ölçme; Uluslar arası pazarlar için moda–marka yönetimi; Güçlü küresel markaların başlıca özellikleri; Moda markalarına yönelik strateji analizleri; Marka yönetiminde dijital uygulamalar; öğrenci projelerinin hazırlanması ve sunumu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Moda endüstrisi temel kavram ve açıklamaları
2Marka yönetiminin temel kavramları
3Marka yönetiminin temel kavramları
4Marka stratejileri
5Moda markası oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler
6Moda markası oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler; İletişim stratejileriBeyin Fırtınası
7Moda markalarında değer ölçme
8Ara Sınav
9Uluslar arası pazarlar için moda–marka yönetimi
10Güçlü küresel markaların başlıca özellikleri
11Moda markalarına yönelik strateji analizleri
12Moda markalarına yönelik strateji analizleri
13Marka yönetiminde dijital uygulamalar
14Öğrencilerin marka analiz çalışmalarının sunumuBeyin Fırtınası
15Öğrencilerin marka analiz çalışmalarının sunumuBeyin Fırtınası
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. TUNGATE Mark, 2006. “Modada Marka Olmak” 2. MATTHEWS Jennifer Lynne, 2009. “Fashion Unraveled: How to Start, Run and Manage an İndependent Fashion Label” 3. TEMPORAL, Paul, 2011. “İleri Düzey Marka Yönetimi” 4. BATI Uğur, 2013, “Stratejik Marka Yönetimi” Alan ile ilgili kitaplar, Bilgisayar, Projeksiyon cihazı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Proje Hazırlama150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Proje Hazırlama11010
Bireysel Çalışma7214
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)70
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ151  255545
ÖÇ251   34445
ÖÇ312  155325
ÖÇ431  355535
ÖÇ513  124325
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr