Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
3301004072019TREND ANALİZİZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin iyi bir gözlem ve piyasa araştırması yaparak hedef kitleyi belirleyebilmesi, hedef kitlenin özelliklerini tespit edebilme, trendleri nelerin belirlediğini ve ne şekilde trendleri takip edebileceğini kavrayabilmesi Moda olan renkleri, kumaşları, aksesuarları, süsleme tekniklerini tespit ederek kendine özgü trendi giysi formlarını belirlemesi ve belirlediği giysi formları için koleksiyon çalışmalarında kullanabileceği tasarım panolarını hazırlayabilmesi amaçlanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Ziynet ÖNDOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1Alanı ile ilgili kültürel kavramları bilir
2Tasarım kaynaklarından yararlanarak yenilikçi ve özgün fikirler üretir.
3Özel kullanım amaçlı tasarımlar üretebilir.
4Kendi koleksiyonunu hazırlayabilir.
5Taslak, eskiz, illüstrasyon ve teknik resim gibi görsel anlatım tekniklerini uygulayabilir.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı; Trend öngörüsü, eğilim sürecini araştırma, trend kelimenin evrimi mood board için tema belirleme; Trend öngörüsü, trend analistinin görevi, analist türleri, analistlerin bilgi kaynakları mood board için hedef pazar belirleme; Modada karakterlerin rolü, trend yaratıcıları ve rol modeller (trendsetters), tarz takipçileri, tarz takip şirketleri, kurum içi tarz takip kaynakları, katılmak, gözlemlemek ve taklit etmek, trend saptama ip uçları, trendleri harekete geçirenler, trend gurupları, kült araştırmalar, modada stil danışmanlığı mood board için pazar araştırması yapmak, tüketici tercihlerini belirlemek; Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme; Türkiyede ve dünyada moda pazarındaki lider şirketler ve markalar lider markalardan mood board için rol biçme; Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme; Modanın trend tahmin şirketlerinden örnekler, günümüz ve gelecek trendleri, modanın geleceği 2015-16 moda trendlerini hedef pazara uyarlama; Küresel tüketici trendleri tahmini, tüketimin anlamı, tüketici davranışı nedir? 2015 yılı küresel tüketici trendleri tahmini 2015 trendleri hedef pazara uyarlama uygulamaları; Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend 3 raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler; Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend 3 raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler; Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları; Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları; Mood boardun finalize edilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımıModa Resmi ve Giyim Tarihi ile ilgili kitaplar
2Trend öngörüsü, eğilim sürecini araştırma, trend kelimenin evrimi mood board (fikir - ilham tahtası) için tema belirleme, proje vermeJONES, Sue Jenkyn, Moda Tasarımı
3Trend öngörüsü, trend analistinin görevi, analist türleri, analistlerin bilgi kaynakları mood board (fikir - ilham tahtası) için hedef pazar belirleme.JONES, Sue Jenkyn, Moda Tasarımı
4Modada karakterlerin rolü, trend yaratıcıları ve rol modeller(trendsetters), tarz takipçileri, tarz takip şirketleri, kurum içi tarz takip kaynakları, katılmak, gözlemlemek ve taklit etmek, trend saptama ip uçları, trendleri harekete geçirenler, trend gurupları, kült araştırmalar, modada stil danışmanlığı mood board için pazar araştırması yapmak, tüketici tercihlerini belirlemek.FOGG, Marnie, Hayalperest: Modanın Tüm Öyküsü
5Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme.WATSON, Linda. Modaya Yön Verenler
6Türkiye'de ve dünyada moda pazarındaki lider şirketler ve markalar lider markalardan mood board için rol biçme.Linda Watson. Modaya Yön Verenler
7Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme.Alanla ile ilgili internet siteleri, dergiler ve makaleler
8Ara Sınav
9Modanın trend tahmin şirketlerinden örnekler, günümüz ve gelecek trendleri, modanın geleceği 2019-2020 ve 2020-2021 moda trendlerini hedef pazara uyarlama.Nazan İpşiroğlu, Mazhar İpşiroğlu, Hayalperest: Sanatta Devrim
10Küresel tüketici trendleri tahmini, tüketimin anlamı, tüketici davranışı nedir? 2020 yılı küresel tüketici trendleri tahmini 2020 trendleri hedef pazara uyarlama uygulamalarıAlanla ilgili internet, çeşitli dergi, tez ve makaleler
11Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler.Alanla ilgili internet, çeşitli dergi, tez ve makaleler
12Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend 3 raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler
13Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları
14Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmaları
15Mood boardun (Fikir - ilham tahtası) finalize edilmesi, proje sunumları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Öğretim Elemanının Ders Notları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Proje Hazırlama12020
Proje Sunma111
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14  1 2   3
ÖÇ21  22125  
ÖÇ325    35  
ÖÇ4 5    454 
ÖÇ5      455 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr