Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
3404001132020ALTERNATİF YABANCI DİL-IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Almanca
Dersin Amacı
GER -Avrupa Birliği Dil Yetkinliği- Kriterleri A2 Seviyesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
GÜLDEN GÖNÜL
Öğrenme Çıktıları
12. Okuma becerisi doğrultusunda yaygın kullanılan isim, kelimeleri ve çok basit düzeydeki cümleleri anlayabilmek. Örnek olarak, poster, katalog ve uyarılar.
23. Konuşma becerisi doğrultusunda basit kurulmuş cümlelerle kendini tanıtmak. Çok belirgin konular üzerinde sorulan kolay sorulara cevap verebilmek. Yaşadığı yer ve tanıdığı insanları tasvir edebilmek.
34. Yazma becerisi doğrultusunda basit cümlelerle kendisini anlatabilmek, tebrik kartı, poster vb şekillerdeki kısa metinler yazabilmek
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Portfolio,Multi Medya
Dersin İçeriği
Dinleme, Konuşma, Okuma, Yazma Ana Becerileri ve Dilbilgisi, Kelime Hazinesi Yan Becerileri ile Hedef Dille Hedef Kültüre aşinalık kazanmak, Basic Dil seviyesinde öğrenilen Dille iletişim sağlayabilmek ; Öğrenci merkezli, efektiv , kalıcı ,zaman zaman interaktiv uygulamalı ders ile öğrencilerin grup disiplini,Tekli/ İkili çalışma ve Plenum çalışma biçimlerini tanımaları Aile, Meslek, Trafik,Yiyecekve İçecekler v.b konularında Diyalog,E-Mail,SMS, Mektup v.b metin çeşitleri ile öğrenilenlerin bilgi düzeyinden kavrama düzeyine ulaşabilmelerini sağlamak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Selamlaşma , kendini tanıtma ; W- soruları kullanmaSunum, okuma, alıştırma, dinleme
2Evet/hayır soru cümlesi; zamirler; fiil çekimleri; edatler (de, den)Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
3Ülkeler ve diller; üçünçü kişileri tanıtma, alfabeSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
4Cümle yapısı, temel fillerSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
5İlgi ve şahıs zamirleri, aile üyeleri tanıtma: aile ile ilgili sözcükler Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
6Belirsiz belirteç, belirli belirteç ,cümlenin i-haliSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
71 den 20 kadar sayılar, telefon konuşması yapabilmek, gida ile ilgili kelimeler ( meyve, sebze, süt ürünleri, et ürünleri, içeçek…)Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (
8Arasınav
9alışveriş diyaloğu yapabilmekSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
1021 den 100 kadar sayılar, fiyatlar,ağırlıklar ve ölçü birimleriSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
11renkler mobilyalarSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
12ev ilanlarıSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
13Bir daireyi/evi tarif edebilmek; hoşnutluk/hoşnutsuzluk ifade edebilmek Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
14FinalSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Daniele Niebisch, Sylvette Penning Hiemstra, Franz Specht, Monika Bovermann, Monika Reimann, Schritte international 1 Kursbuch und Arbeitsbuch , Hueber Verlag, İsmaning (Deutschland) 2006
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12323
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12323
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ11                   
ÖÇ21                   
ÖÇ31                   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr