Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
9201015582016Compulsory129
Level of Course Unit
Second Cycle
Objectives of the Course
Bu dersin amacı, öğrenciye, bilimsel çalışmada kullanılacak yöntem ve metotlar konusunda bilgi kazandırmak ve bilimsel yazma alanında becerisini geliştirmektir.
Name of Lecturer(s)
Assist. Prof. Dr. Nilgin TANIŞ POLAT
Learning Outcomes
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Öğrenci öncelikli olarak bilimsel çalışmanın ne olduğunu, bilimsel yazmanın ne olduğunu ve bilimsel araştırmada takip edilecek yöntemin nasıl olması gerektiğini öğrenir. Bir bilimsel çalışmanın oluşturulabilmesi için nasıl planlaması gerektiğini, bilgi edinme aşamasında izlenecek yöntemleri ve çeşitli kaynaklardan nasıl yararlanabileceğini öğrenen öğrenci, bu kapsamda bilimsel çalışmaları değerlendirmede dikkat etmesi gereken kriterleri ve bibliyografyanın nasıl oluşturulması gerektiği konularını da öğrenir. Öğrenci, edindiği teorik bilgiyi, yapacağı ödevler ve sunumlar üzerinde uygulamalı olarak da pekiştirmektir.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
Recommended or Required Reading
Norbert Franck, Joachim Stary (2009): Die Technik wissenschaftlichen Arbeitens. Eine praktische Anleitung. Paderborn: UTB. Mudersbach, Klaus (1999): “Richtlinien zum Schreiben von wissenschaftlichen Publikationen – Kurzfassung”. Wege der Übersetzungs- und Dolmetschforschung (Jahrbuch Übersetzen und Dolmetschen 1). H.Gerzymisch-Arbogast, D.Gile, J.House and A. Rothkegel (eds). Tübingen: Narr. Martin Kornmeier (2011): Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: für Bachelor, Master und Dissertation - Broschiert von Matthias Karmasin, Rainer Ribing (2010): Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten: Ein Leitfaden für Seminararbeiten, Bachelor-, Master- und Magisterarbeiten, Diplomarbeiten und Dissertationen Ursula Stephany, Claudia Froitzheim (2009): Arbeitstechniken Sprachwissenschaft. Vorbereitung und Erstellung einer sprachwissenschaftlichen Arbeit
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
SUM0
Language of Instruction
German
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
TOTAL WORKLOAD (hours)0
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr