Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201165622016Araştırma Teknikleri ve EtikZorunlu122
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere tez yazma süreçleri hakkında bilgilendirmek, kaynak tarama, taranan kaynakları kullanma yöntemleri ve araştırma yöntemlerini tanıtarak bir tezi oluşturan temel dinamikleri tanıtmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Funda Civelelekoğlu
Öğrenme Çıktıları
1Tezin dinamiklerini belirleyebilme ve bu dinamikleri tanıyabilme
2Eleştirel düşünebilme ve argüman üretebilme
3Araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu yöntemleri farklı bağlamlarda kullanabilme
4Tez yazma sürecini organize edebilme ve örnek tez öneri metni oluşturabilme
5Kaynak gösterme türlerini tanıyabilme ve kaynak gösterebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Örnek tezler ve özet yazma Kaynak tarama yöntemleri Tezin dinamikleri Araştırma yöntemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin ve ders içeriğinin tanıtılmasıGiriş
2Tezi oluşturan ögeler ve tezin dinamikleriTartışma ve okuma
3Örnek tez özetleri ve argüman oluşturma süreçleriTartışma ve okuma
4Tezin bölümleri: giriş, gelişme ve sonuç KaynakçaTartışma ve okuma
5Örnek tezler ve bölümlerinin incelenmesiTartışma ve okuma
6Kaynak tarama yöntemleri: basılı, elektronik, vb. Kütüphane taramaları, veritabanlarının kullanılmasıTartışma ve okuma
7Farklı kaynak gösterme yöntemleri, kaynakça oluşturma süreçleri, metin içi kaynak kullanımıTartışma ve okuma
8Ara SınavAra Sınav
9Tez önerisi yazma süreçleri: araştırma ve tartışmaTartışma ve okuma
10Tez önerisi yazma süreçleri: argüman oluşturabilme ve tezin basamaklarının belirlenmesiTartışma ve okuma
11Tez konusu belirleme çalışmaları: örnek okumalar ve tezlerTartışma ve okuma
12MLA, Chicago Manual of Style ve APA tarzı kaynak gösterme yöntemleri: avantajlar ve dezavantajlarTartışma ve okuma
13Örnek tezler ve yazılan tezlerde izlenen adımlar Tartışma ve okuma
14Örnek tez konuları ve öğrenci sunumlarıTartışma ve okuma
15Örnek tez konuları ve öğrenci sunumlarıTartışma ve okuma
16Final SınavıFinal Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
John Creswell, Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. MLA Handbook for Writers of Research Papers, 7th edition.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım000
Tartışma000
Proje Hazırlama2510
Proje Sunma111
Bireysel Çalışma14228
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)71
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ133 5 5455 5
ÖÇ2  353545545
ÖÇ3   5 5555 5
ÖÇ4   5 555555
ÖÇ53  5 5555 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr