Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9202055012007İleri Çocuk GelişimiZorunlu117
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Erken çocukluk döneminde dil, bilişsel, psiko-motor, sosyal-duygusal gelişim alanlarını ve bu alanda yapılan araştırmaları derinlemesine incelemek ve analiz etmek amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Nilay Dereobalı
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk döneminde dil, bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişim ile ilgili bilgileri kavrama
2Gelişim alanları ile gelişim teorileri arasındaki ilişkileri analiz etme
3Erken çocukluk döneminde gelişim ile ilgili güncel araştırmaları inceleme
4Türkiye ve dünyada gelişim alanlarında yapılan çalışmaları karşılaştırma.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocukların (0-8 Yaş) Fiziksel, Psikomotor, Bilişsel, Dil, Sosyal-Duygusal Gelişimlerinin gelişim kuramları ile ilişkilendirilerek ayrıntılı olarak incelenmesi. Çocukların gelişim alanlarında değerlendirilmesi. Son yıllarda Türkiye ve dünyada çocuk gelişimi ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi, karşılaştırılması ve tartışılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gelişimin temel kavramları
2Erken çocukluk döneminde fiziksel gelişim
3Erken çocukluk döneminde psiko-motor gelişim
4Erken çocukluk döneminde dil gelişimi
5Erken çocukluk döneminde dil gelişimi
6Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim
7Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim
8Ara sınav
9Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim
10Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim
11Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi
12Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi
13Dünyada ve Türkiye’de Erken çocukluk döneminde yapılan gelişim ile ilgili araştırmaların incelenmesi
14Dünyada ve Türkiye’de Erken çocukluk döneminde yapılan gelişim ile ilgili araştırmaların incelenmesi
15Dünyada ve Türkiye’de Erken çocukluk döneminde yapılan gelişim ile ilgili araştırmaların incelenmesi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Understanding Child Development, Charlesworth, R., Delmar Publishers, Child Development , J. Santrock. Mc. Graw- Hill College The Very Young G. W. Maxim, Macmillian Pub. Comp. M.Engin Deniz(ed.) (2008) Erken çocukluk döneminde gelişim Maya Akademi Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Rapor Hazırlama14228
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Okuma14342
Performans14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)209
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ14 3  43 53  4  
ÖÇ2 4 44  3 453   
ÖÇ334    4 3   4  
ÖÇ4               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr