Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
9201045182017Building Constructions and Elements in Byzantine Architecture ICompulsory124
Level of Course Unit
Third Cycle
Language of Instruction
Turkish
Objectives of the Course
Dersin amacı, İnşaat Mühendisliği Programında yer almayan kargir ve ahşap yapılar konusunda gereksinimin karşılamasına yönelik olup, taşıyıcı sisteme göre kargir yapılar ve karkas yapılar (ahşap, betonarme, çelik strüktürler) şeklinde ele alınacaktır.
Name of Lecturer(s)
Assoc. Prof. Dr. Türkan Göksal ÖZBALTA
Learning Outcomes
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Yığma yapılar, tasarım kriterleri, sürekli temel, taş ve tuğla duvarlar, Yığma yapılar, kemer, lento, hatıl, yapıda su, ısı yalıtımı ve uygulamaları Betonarme karkas sistemler, kolon, kiriş ve döşeme elemanlarının yükler altındaki davranışları Betonarme tekil, sürekli ve radye temeller Prefabrike betonarme elemanlarla oluşturulan sistemler (iskelet sistem, panel sistem, hücre sistem ve karma sistem), prefabrike elemanlar (çanak temel, kolon, kiriş, döşeme türleri) Prefabrike betonarme elemanlarla oluşturulan sistemler; (T-TT Plaklar, boşluklu, kaset, nervürlü döşemeler, aşık elemanları, panel ve cephe elemanları), öngerilmeli kiriş ve döşemeler Merdivenler, tipleri, ölçülendirme ve dengelenmesi Ahşap strüktürler (ahşap karkas sistemler, lamine ahşap çerçeve sistemleri), ahşap çatılar, çatı şekilleri Ahşap strüktürler; düz (teras) çatılar, planda çatı düzenlenmesi, çatıyı oluşturan elemanlar, çatı kaplama malzemeleri, çatıda tenekecilik işleri, bacalar Çelik sistemler, strüktürel elemanlar ve bağlantıları İnce yapı elemanları, pencereler ve kapılar, duvar ve döşeme eleman kaplama ve malzemeleri.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
Recommended or Required Reading
• Hochbaukonstruktion, Heinrich Schmitz, Andreas Heene, 1993, vieweg Verlag. • Dachatlas, Geneigte Dacher, Schunk, Finke, Jenisch, Oster, Müller, 1991. • Mauerwerkatlas, Belz, Gösele, Jenisch, Pohl, Reichert, Institut für internationale Architektur-Dok. 1991. • Yapım, İlkeler, Malzemeler, Yöntemler, Çözümler, Çetin Türkçü, 1997. • Merdivenler, Düşey Sirkülasyon Araçları, Abdullah Sarı, 1993, YEM Yayın.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
SUM0
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
TOTAL WORKLOAD (hours)0
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
PO
17
PO
18
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr