Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9201036112003 | Studies in American Cultural History I | Zorunlu | 1 | 1 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Amerikan kültürün geleneksel ve popular formasyonun oluşumunu tarihsel süreçlere bağlı olarak incelemektir. İki dönemden oluşan dersin ilk bölümünde Amerika’nın kuruluşu sürecinden 19.yüzyıl sonuna kadar olan siyasi ve ekonomik alandaki gelişmelerin Amerikan kültürünü oluşturan temel paradigmaları ideolojik ve temsil bağlamında nasıl oluşturduğu üzerinde durulacak ve örnek olay/olgu/kavramlar ele alınacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assist. Prof. Dr. Murat ERDEM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kültürel Tarih tanımı ve çalışma yöntemini anlamak. | 2 | Amerikan Kültürel yapıları hakkında eleştirel bakış açısı kazanmak | 3 | Görsel malzemeleri tarihsel metin olarak kullanmak ve çözümlemek. | 4 | Irk, sınıf ve cinsiyetin Amerikan kültüründe yapılanmasını açıklamak. | 5 | Kavram ve pratikleri çok disiplinli yaklaşım ile eleştirel çözümlemeler getirebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kültürel Çalışmalar alanındaki kuram ve yaklaşımlar, temsil, ideoloji, güç ve
direniş, söylem analizi, göstergebilim, popüler kültür, kitle kültürü, medya,
film çözümleme, sosyal medya, mizah ve karikatür.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | Sunum | | 2 | Tarihin Kültürü, Kültürün Tarihi
| Sınıf Tartışması | | 3 | Amerikan Bağımsızlığı ve Haklar Yasası | Sınıf Tartışması | | 4 | Amerikan Benliği ve Kimliği | Sınıf Tartışması | | 5 | Amerikan Ayrıcalıklığı ve Faydacılık | Sınıf Tartışması | | 6 | Amerikan Güneyi ve Yeniden Yapılanma Dönemi | Sınıf Tartışması | | 7 | Endüstriyel Toplum ve Sosyal Darwinizm | Sınıf Tartışması | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Gilded Age
| Sınıf Tartışması | | 10 | Şehirleşme ve Kitle Kültürü
| Sınıf Tartışması | | 11 | Boş Vakit ve Popüler Kültür | Sınıf Tartışması | | 12 | Tüketici Kültürü ve İlerici Çağı | Sınıf Tartışması | | 13 | Grevler ve Birlik Hareketi | Sınıf Tartışması | | 14 | Emperyalizm ve Manifest Destiny | Sınıf Tartışması | | 15 | Genel Değerlendirme | Sınıf Tartışması | | 16 | Final Sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Warren Susman, Culture as History Knopf Doubleday Publishing Group, 2012
Karen Halttunen (ed.) A Companion to American Cultural History, Blackwell, 2008
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | | 2 | | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | | 2 | | 2 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | | 2 | | 3 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | | 2 | | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | | 2 | | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |