Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201036031982Advanced Studies in American LiteratureZorunlu118
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Dersin amacı, Amerika’nın yirminci yüzyılın sonlarında ve yirmi birinci yüzyılda sahip olduğu çok kültürlü yapının yarattığı çok kültürlü edebiyatı incelemektir. Çok kültürlü gruplar tarafından yazılmış güncel edebi eserlerin incelenmesi Amerikan kimliğine yeni bir boyut getirecektir. Meksikalı Amerikalıları ve Vietnam Amerikalıların ürettiği eserlerde ortak bir arada kalmışlık teması bulunmaktadır. Dolayısıyla bu ders, farklı grupların oluşturduğu farklı örneklerdeki kimlik arayışını ana tema olarak inceleyecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr. Esra ÖZTARHAN
Öğrenme Çıktıları
1Amerika’daki farklı etnik grupların tarihi ve güncel deneyimlerinin bilgisi.
2Güncel edebiyatın değişik özellikleri üzerine yorum yapabilme.
3Amerika’daki göçmenlik deneyimlerinin hem benzerlik hem de farklılıkları üzerine yorum yapabilme.
4Kimlik, arada kalmışlık, göçmenlik vb. üzerine değişik teorilerin bilgisi ve bu teorileri uygulayabilme.
5Çok kültürlü edebiyatın otobiyografi ve anı gibi edebi türleri hakkında bilgi sahibi olabilme ve bu bilgileri yorumlayabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Meksikalı Amerikalı ve Vietnam Amerikalı Edebiyatları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
120 ve 21. Yüzyıllardaki Çok Kültürlülük Teorilerine Giriş Okuma ve Tartışma / Sunum
2Amerikan Göçmen TarihiOkuma ve Tartışma / Sunum
3Kültürel Çalışmalar, Kimlik, Arada kalmışlık vb. TeorileriOkuma ve Tartışma / Sunum
4Meksikalı Amerikalı Deneyimi ve EdebiyatıOkuma ve Tartışma / Sunum
5Sandra Cisneros’ CarameloOkuma ve Tartışma / Sunum
6CarameloOkuma ve Tartışma / Sunum
7CarameloOkuma ve Tartışma / Sunum
8CarameloOkuma ve Tartışma / Sunum
9Ara Sınav
10Vietnam Amerikalı Deneyimi ve Edebiyatı Okuma ve Tartışma / Sunum
11Bich Minh Nyguyen’s Stealing Buddha’s DinnerOkuma ve Tartışma / Sunum
12Stealing Buddha’s DinnerOkuma ve Tartışma / Sunum
13Stealing Buddha’s DinnerOkuma ve Tartışma / Sunum
14Her iki eserdeki otobiyografik ögelerOkuma ve Tartışma / Sunum
15Genel TekrarSınav Öncesi Genel Tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sandra Cisneros, Caramelo (2002) Bich Minh Nyguyen’s Stealing Buddha’s Dinner. (2007)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Uygulama/Pratik14114
Tartışma14228
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Okuma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)243
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ14322233233223 3
ÖÇ22324344333223 3
ÖÇ32322233223223 3
ÖÇ42323243233223 2
ÖÇ52332334423223 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr