Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9205036041982Altayistik IIZorunlu246
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Altay dilleri olarak bilinen dilleri (Türkçe, Moğolca, Mançu-Tunguzca, Japonca ve Korece) ve bunların aralarındaki ses denkliklerini incelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Zeki KAYMAZ
Öğrenme Çıktıları
1R:Z denkliğini tanıyabilme
2Ana Altayca kelimeleri ihya etmeye istekli oluş,
3L:Ş denkliğinin önemini takdir ediş
4Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#t ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme
5Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#d ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme
6Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#n ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme
7Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#ç ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme
8Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#c ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme
9Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#s ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme
10Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#k ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme
11Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#g ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme
12Altay dilleri teorisine yapılan itirazları değerlendirebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkçenin dil akrabalığı ilişkisinde bulunduğu Moğolca, Mançu-Tunguzca gibi dillerle gramer karşılaştırılması yapılacak ve bu konudaki literatür eleştirmeci bir gözle ele alınacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı– Dersin Gerekçesi, Önemi – Dersin Kural ve Gerekleri Altay Dillerinin Diğer Dil Grupları Arasındaki Yeri Tanışma ve Anlatım
2Rotasizm ve ZetasizmAnlatım
3L:Ş Denkliği MeselesiAnlatım
4Altay Dilleri Teorisine Yapılan İtirazlarAnlatım
5Ana Altayca Kelime Başında İhya Edilen *#t Ünsüzünün Altay Dillerindeki GörünümleriAnlatım ve metin analizi
6Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#t Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyasıAnlatım ve metin analizi
7Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#t Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyasıAnlatım ve metin analizi
8Ara sınav
9Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#d Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyasıAnlatım ve metin analizi
10Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#d Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyasıAnlatım ve metin analizi
11Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#n Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyasıAnlatım ve metin analizi
12Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#ç Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyasıAnlatım ve metin analizi
13Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#c Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyasıAnlatım ve metin analizi
14Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#s Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyasıAnlatım ve metin analizi
15Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#k Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#g Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası Anlatım ve metin analizi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Osman Nedim Tuna, Altay Dilleri Teorisi, İstanbul 1983. 2. Nicholas Poppe, Mogol Yazı Dilinin Grameri (Çev.: Günay Karaağaç), İzmir 1992. 3. Nicholas Poppe, Altay Dillerinin Karşılaştırmalı Grameri (Çev.: Zeki Kaymaz), İstanbul 1994.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Rapor Hazırlama10440
Rapor Sunma122
Bireysel Çalışma20120
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10550
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma20120
Okuma20240
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)232
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ1      5    5  5    53     
ÖÇ2              5    5      
ÖÇ3      5    5  5    53     
ÖÇ4           4  5    5      
ÖÇ5           4  5    5      
ÖÇ6           4  5    5      
ÖÇ7           4  5    5      
ÖÇ8           4  5    5      
ÖÇ9           4  5    5      
ÖÇ10           4  5    5      
ÖÇ11           4  5    5      
ÖÇ12        4  3  5    5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr