Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9204045032015Pazarlama YönetimiZorunlu113
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere pazarlamanın temel prensiplerini sunmak, pazar ve pazar çevresi kavramını geliştirmek olacaktır. Bu amaca ulaşmada öğrencilerin pazarlama karmasının 4 p’sini, hedef pazarlar, pazar dilimlenmesi ve tüketici satın alma davranışları konularında bilgilendirme ile ulaşılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof .Dr. Rezan Tatlıdil
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders, pazarlamanın gelişimi, pazar kavramı ve pazarlama kavramları (mikro ve makro pazarlama, mallar ve hizmetler), pazarlama işlevi, satınalma, satış, taşıma, depolama, standartlaştırma ve dereceleme, finans, risk taşıma, pazarlama kurumları, dağıtım kanalları, aracıların ve dağıtım kanallarının önemi, toptancılık, perakendecilik kavramlarının tartışılmasını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Marketing Management, 13th Edition, Philip KOTLER and Kevin Lane KELLER, Prentice Hall, 2009
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr