Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201045182017Bizans Mimarisinde Yapı Elemanları ve Teknikleri-IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Dersin amacı, İnşaat Mühendisliği Programında yer almayan kargir ve ahşap yapılar konusunda gereksinimin karşılamasına yönelik olup, taşıyıcı sisteme göre kargir yapılar ve karkas yapılar (ahşap, betonarme, çelik strüktürler) şeklinde ele alınacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Dr. Türkan Göksal ÖZBALTA
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yığma yapılar, tasarım kriterleri, sürekli temel, taş ve tuğla duvarlar, Yığma yapılar, kemer, lento, hatıl, yapıda su, ısı yalıtımı ve uygulamaları Betonarme karkas sistemler, kolon, kiriş ve döşeme elemanlarının yükler altındaki davranışları Betonarme tekil, sürekli ve radye temeller Prefabrike betonarme elemanlarla oluşturulan sistemler (iskelet sistem, panel sistem, hücre sistem ve karma sistem), prefabrike elemanlar (çanak temel, kolon, kiriş, döşeme türleri) Prefabrike betonarme elemanlarla oluşturulan sistemler; (T-TT Plaklar, boşluklu, kaset, nervürlü döşemeler, aşık elemanları, panel ve cephe elemanları), öngerilmeli kiriş ve döşemeler Merdivenler, tipleri, ölçülendirme ve dengelenmesi Ahşap strüktürler (ahşap karkas sistemler, lamine ahşap çerçeve sistemleri), ahşap çatılar, çatı şekilleri Ahşap strüktürler; düz (teras) çatılar, planda çatı düzenlenmesi, çatıyı oluşturan elemanlar, çatı kaplama malzemeleri, çatıda tenekecilik işleri, bacalar Çelik sistemler, strüktürel elemanlar ve bağlantıları İnce yapı elemanları, pencereler ve kapılar, duvar ve döşeme eleman kaplama ve malzemeleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Hochbaukonstruktion, Heinrich Schmitz, Andreas Heene, 1993, vieweg Verlag. • Dachatlas, Geneigte Dacher, Schunk, Finke, Jenisch, Oster, Müller, 1991. • Mauerwerkatlas, Belz, Gösele, Jenisch, Pohl, Reichert, Institut für internationale Architektur-Dok. 1991. • Yapım, İlkeler, Malzemeler, Yöntemler, Çözümler, Çetin Türkçü, 1997. • Merdivenler, Düşey Sirkülasyon Araçları, Abdullah Sarı, 1993, YEM Yayın.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr